Grupa Hotelowa Orbis buduje 4 nowe hotele ekonomiczne w Polsce i przeprowadza rebranding marek Etap i ibis. Zgodnie z założeniami strategii Accor, który jest strategicznym partnerem Grupy Hotelowej Orbis, w segmencie hoteli ekonomicznych znacznie zmieni się architektura marek.
Ibis zaoferuje trzy uzupełniające się produkty za pośrednictwem następujących marek: ibis, all seasons, który będzie funkcjonować pod nazwą ibis styles oraz Etap, który zmienia się w ibis budget. Projekt przewiduje modernizację, zmianę identyfikacji wizualnej, wprowadzenie nowych produktów i usług.
Nowa strategia dla marek ekonomicznych
Grupa Hotelowa Orbis wprowadza światową strategię działań grupy Accor, która ma zdynamizować marki ekonomiczne, w tym celu zostanie stworzona ich nowa architektura. Zgodnie z założeniami, ibis stanie się marką dominującą – „mega brand” z trzema następującymi markami:
1. „ibis”- dalej pozostanie marką ibis
2. „ibis styles” – dawna marka all seasons
3. „ibis budget” – dawna marka Etap Hotel
„Dziś Accor rozpoczyna zakrojony na szeroką skalę projekt w celu wzmocnienia wiodącej pozycji grupy na świecie, co będzie miało pozytywny wpływ na Grupę Hotelową Orbis. Zaproponujemy naszym klientom nowoczesne, idące z duchem czasu rozwiązania, które sprostają rosnącymi i zmieniającym się oczekiwaniom rynku” – powiedział Laurent Picheral, Prezes Zarządu Orbis S.A.
Ambitny, nowy projekt ma zapewnić wzrost zadowolenia klientów, poprawę skuteczności systemów dystrybucji oraz programu lojalnościowego. Każda z marek będzie korzystała z wiodącej roli „mega brandu” ibis, który cieszy się rozpoznawalnością i dobrą reputacją w Polsce i na świecie. Działania te mają także na celu umocnienie Grupy Hotelowej Orbis jako lidera, zwiększenie jej efektywności i udziału w rynku.
W ramach projektu wdrożone zostaną: plan modernizacji istniejących hoteli oraz plan zwiększenia komfortu gości. Wszystkie hotele będą odpowiadać nowym trendom oraz oczekiwaniom „klientów jutra”. Operacji rebrandingu towarzyszyć będzie zakrojona na europejską skalę kampania informacyjna prowadzona w 2012r. Jej celem ma być wyjaśnienie istoty zmian w architekturze marek oraz przybliżenie oferty każdej z nich.
„W konsekwencji naszych działań, hotele ibis, ibis styles i ibis budget, stworzą grupę trzech silnych oraz innowacyjnych marek. Marka “ibis” staje się fundamentem segmentu ekonomicznego Accor na całym świecie i podstawą rozwoju portfolio hotelowego Orbis w Polsce. Zakładamy, że realizacja nowej strategii podniesie wartość i rentowność całej Grupy Hotelowej Orbis” – dodał Laurent Picheral, Prezes Zarządu Orbis S.A.
Budowa 4 nowych hoteli w Polsce
W 2012 roku zostaną oddane do użytku 4 hotele sieci ekonomicznej już pod nowymi, zmienionymi markami: ibis i ibis budget. Tym samym sieć hoteli ekonomicznych w Polsce należących do Grupy Hotelowej Orbis zwiększy się z 18 do 22. Nowe obiekty, które zostaną otwarte jako kompleks 2 hoteli ibis i ibis budget są zlokalizowane w Warszawie przy ulicy Bitwy Warszawskiej 1920r. i w Krakowie przy ulicy Pawiej. W kompleksie hotelowym ibis oraz ibis budget Warszawa Reduta klienci będą mieć do dyspozycji 333 pokoje, zaś w ibis oraz ibis budget Kraków Stare Miasto 302 pokoje. Tak jak większość hoteli Grupy Hotelowej Orbis, nowe obiekty są usytuowane w strategicznych punktach kluczowych miast,
w Warszawie jest to sąsiedztwo powstającego centrum biznesowo-handlowego, a w Krakowie Dworzec Główny, w pobliżu Starego Miasta.
Źródło: Public Dialog s.c.