Ostra konkurencja wśród ubezpieczycieli sprzyja kierowcom

„W ciągu pięciu lat dojdzie do przełomu. Połowa Polaków przestanie kupować ubezpieczenia u agentów, a zacznie przez telefon i internet – przewiduje szef BRE Ubezpieczenia Jarosław Mastalerz. We wtorek ubezpieczyciel razem z mBankiem (obie firmy należą do BRE Banku) otworzyli internetowy Supermarket Ubezpieczeń Samochodowych. W supermarkecie można porównać ceny i kupić polisy obowiązkowego OC i dobrowolnego AC kilku ubezpieczycieli (…).” – informuje dziennik

„Kilka miesięcy temu na krajowym rynku ubezpieczeń komunikacyjnych zaczęła się rewolucja. W październiku na rynek wszedł francuski gigant – AXA. Nie zatrudnia pośredników. Sprzedaż odbywa się tylko w tzw. systemie direct, czyli przez telefon i internet (…). W styczniu do gry o portfele kierowców włączył się niemiecki Allianz. Nad Wisłą obecny jest już od lat, ale dopiero teraz rozpoczął sprzedaż polis komunikacyjnych w internecie. Niewykluczone, że w najbliższych miesiącach jego polisy znajdą się na półce Supermarketu mBanku.” – czytamy.

Jako pierwsza na polskim rynku sprzedaż polis przez telefon wprowadziła spółka Link4. Później przez telefon, przy wsparciu spotów w kanale telesprzedaży, zaczęło sprzedawać polisy Moje Towarzystwo Ubezpieczeniowe. Z doniesień prasowych wynika, że kolejne firmy szykują się do sprzedaży ubezpieczeń w systemie direct. A na zaostrzającej się konkurencji korzystają kierowcy, bowiem ceny polis systematycznie spadają.