Oświadczenie dotyczące wejścia na rynek nowej agencji Edelman Polska

Wprawdzie Związek jest przekonany, że jednym z fundamentów funkcjonowania naszej branży jest gospodarka wolnorynkowa – swoboda inicjowania działalności gospodarczej, wolność wyboru pracodawcy i pracowników, jednak wolność działalności gospodarczej musi być ograniczona zarówno przepisami prawa jak i normami społecznymi. Ocenę konkretnych zachowań z punktu widzenia prawa chcielibyśmy pozostawić niezawisłym sądom. Mamy jednak obowiązek zajmowania stanowiska w kwestiach, które budzą poważne wątpliwości z punktu widzenia etyki profesjonalnej.

Dlatego musimy jednoznacznie powiedzieć, że prowadzenie przez specjalistę PR akwizycji na rzecz nowego pracodawcy w trakcie bycia związanym umową z poprzednim pracodawcą łamie standardy etyki profesjonalnej i jest godne potępienia. Tak samo jak świadome działanie na szkodę firmy, w której jest się zatrudnionym.

Związek Firm Public Relations wystąpił do Migut Media SA, agencji Edelman i Barbary Kwiecień o przekazanie stanowiska i informacji dotyczących okoliczności wejścia na rynek Edelman Polska. Na podstawie dostarczonych dokumentów, których przekazanie do wiadomości Związku strony uznały za stosowne, Zarząd ZFPR stwierdza, że istnieją wyraźne przesłanki, że działania kadry zarządzającej i pracowników na szkodę BCA SA miały miejsce.

Ponieważ PR jest zawodem zaufania publicznego, a poważne nadużycie przez specjalistę PR zaufania w jakiejkolwiek relacji niszczy zaufanie wobec niego w innych obszarach, ZFPR oświadcza, że nie widzi wśród swoich członków miejsca dla agencji, wobec których pracowników istnieją udokumentowane zarzuty o tego typu postępowanie. Nie wyobrażamy sobie również zatrudniania takich osób przez agencje należące do Związku.