Oświadczenie Nordea Bank Polska w sprawie sytuacji w Szwecji

Rozwiązania w zakresie bezpieczeństwa systemów bankowości elektronicznej stosowane w Skandynawii różnią się od systemów stosowanych w Polsce. System polski został opracowany przy użyciu nowszych technologii i rozwiązań i jest systemem niezależnym.

Sytuacja opisywana w serwisach gospodarka.gazeta.pl oraz Informacyjnej Agencji Radiowej nie miała miejsca w Polsce. Wszyscy użytkownicy bankowości elektronicznej Nordea Bank Polska, którzy przestrzegają zasad bezpiecznego korzystania z tej usługi, mogą czuć się bezpiecznie.

Jednocześnie przypominamy, że Nordea Bank Polska nigdy nie stosuje praktyki wysyłania

e-maili wymagających podania:

– danych osobowych Klientów

– numeru identyfikacyjnego ID

– kodów jednorazowych.

Zgodnie z dotychczasową praktyką stosowaną w Nordea Bank Polska, przypominamy swoim Klientom zasady bezpiecznego korzystania z bankowości elektronicznej:

1. Logując się do serwisu WWWsprawdź, czy znajdujesz się na właściwej stronie.

2. Nie podawaj numeru identyfikacyjnego ID oraz kodów jednorazowych e-mailem.

3. Nie podawaj numeru identyfikacyjnego ID oraz kodów jednorazowych osobom dzwoniącym i podającym się za pracownika banku.

4. Nigdy nie noś numeru ID wraz z kartą uwierzytelniającą.