Celem projektu jest propagowanie wiedzy dotyczącej oszczędzania i płynących z niego korzyści, a także zainteresowanie sposobami inwestowania uzyskanych tą drogą nadwyżek finansowych za pomocą dostępnych instrumentów finansowych.
Organizatorem akcji jest serwis finansowy Money.pl. oraz mBank – pierwszy wirtualny bank w Polsce, detaliczne ramię BRE Banku SA. Projekt realizowany jest w ramach Programu Edukacji Ekonomicznej pod patronatem Narodowego Banku Polskiego.
W okresie trwania projektu zostanie opublikowanych ponad pięćdziesiąt artykułów poświęconych oszczędzaniu i inwestowaniu, przygotowywanych przez dr Rafała Wójcikowskiego, najpopularniejszego felietonistę serwisu finansowego Money.pl.
Artykuły zostaną pogrupowane w następujące bloki tematyczne:
– Istota oszczędzania
– Pieniądz, jego wpływ na naszą codzienność
– Stabilność pieniądza warunkiem rozwoju dobrobytu dla gospodarstw domowych
– Systematyczne oszczędzanie w życiu przeciętnego człowieka
– Co robić z oszczędnościami
– Ryzyko w procesie lokowania oszczędności
– Czynniki wpływające na skuteczność w uzyskiwaniu dochodów z inwestowanych oszczędności
– Budżet państwa a budżet domowy – czyli kto lepiej gospodaruje
– Przedsiębiorstwo a gospodarstwo domowe
– Podsumowanie – jak oszczędzają ludzie za granica, a jak u nas – wnioski
W ramach projektu został przygotowany serwis internetowy „Oszczędzaj i inwestuj!”: http://oszczedzaj.money.pl
Serwis umożliwia wymianę opinii na forum dyskusyjnym oraz udział w specjalnie przygotowanym konkursie.
Uczestnicy konkursu, odpowiadając na pytania związane z publikowanymi artykułami mają możliwość wygrania 10 tysięcy złotych oraz atrakcyjnych nagród rzeczowych.
Odpowiedzi na pytania uczestników forum dyskusyjnego udzielają eksperci z Money.pl oraz mBanku.
Projekt potrwa do końca stycznia 2003 roku. Organizatorzy przewidują, że uda się zainteresować problematyką oszczędzania i zaangażować do poszerzenia swojej wiedzy ponad 50 tysięcy osób.
Money.pl – najpopularniejszy polski portal finansowy. Z usług serwisu korzysta każdego miesiąca ponad 150 tysięcy osób – poszukujących wiadomości z rynków finansowych, informacji gospodarczej, notowań oraz aktualnej oferty produktów finansowych. Portal oprócz funkcji informacyjnej jest jednocześnie największą polską platformą pośrednictwa finansowego on-line. W chwili obecnej oferuje czterdzieści produktów ponad dwudziestu instytucji finansowych. Obroty platformy za ostatnie trzy kwartały 2002 r. wyniosły 15,5 mln zł.
mBank – pierwszy wirtualny bank w Polsce, detaliczne ramię BRE Banku SA. Powstał dwa lata temu. Dziś zajmuje znaczące miejsce w polskim sektorze bankowym i jest zdecydowanym liderem bankowości elektronicznej – będąc postrzeganym jako bank internetowy. Wizerunek mBanku pokrywa się z rzeczywistością, chociaż mBank wykorzystuje wszystkie dostępne kanały dystrybucji i komunikacji z Klientami z wyjątkiem własnych oddziałów. Model biznesowy ulega ciągłym zmianom, ale zachowuje podstawowe wyróżniki – mBank nie oferuje wszystkiego, co w świecie finansów wymyślono, a tylko takie produkty i usługi, które są Klientom najbardziej potrzebne, za to w najlepszych cenach i najlepszej jakości na rynku. Ta zasada jest podstawowym elementem modelu biznesowego mBanku i pozostanie nim w przyszłości. Internet nie jest strategią działania mBanku, lecz narzędziem.