Otwarcie rachunku firmowego w PKO Banku Polskim jeszcze prostsze

Przedsiębiorcy prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą zyskali możliwość sprawniejszego otwarcia PKO Konta Firmowego. Pobieranie danych bezpośrednio z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej do systemu Banku umożliwia znacząco skrócenie czasu potrzebnego do otwarcia rachunku.


Małe i średnie przedsiębiorstwa zarejestrowane w CEIDG mogą w prosty sposób założyć rachunek w PKO Banku Polskim. Klienci prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą potrzebują wyłącznie dowodu osobistego, aby otworzyć PKO Konto Firmowe, co w konsekwencji usprawnia i przyspiesza cały proces.

Naszym celem jest maksymalne uproszczenie oferty skierowanej do mikro, małych i średnich przedsiębiorstw. W pierwszej kolejności Bank zmodyfikował ofertę rachunków dla firm – ograniczyliśmy liczbę rachunków do dwóch podstawowych. Możliwość automatycznego pobierania danych z ogólnopolskiej bazy jest kolejnym ułatwieniem skierowanym do klientów firmowych. System PKO Banku Polskiego automatycznie sprawdza istnienie wpisu w CEIDG i pobiera dane firmowe do kartoteki klienta  – podkreśla Dariusz Dzwonnik, Dyrektor Biura Produktów Depozytowo-Transakcyjnych.

Przedsiębiorcy prowadzący jednoosobową działalność i wykonujący wolne zawody mogą skorzystać z PKO Konta Firmowego, które w nowoczesny sposób wykorzystuje możliwości bankowości elektronicznej. Jest ono bezpłatne, jeśli klient spełni podstawowe warunki aktywności: realizacja przelewu do ZUS i dokonanie miesięcznie transakcji gotówkowych kartą na co najmniej 500 zł. Klient otrzymuje też dodatkowy pakiet 30 darmowych przelewów, bezpłatne wpłaty gotówki we wpłatomatach PKO Banku Polskiego (maksymalna kwota to 50 tys. zł) oraz wypłaty gotówki ze wszystkich bankomatów Banku bez ponoszenia dodatkowych kosztów.

PKO Konto Firmowe daje możliwość skorzystania z Dopuszczalnego Salda Debetowego nawet do 20 000 zł, które można wykorzystać na dowolny cel związany z prowadzoną działalnością. DSD może być przyznane bez żadnych dodatkowych dokumentów finansowych i bez prowizji, a środki na rachunku są dostępne już w chwili otwarcia PKO Konta Firmowego.

Osoby prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą mogą obsługiwać konto firmowe w telefonie przez aplikację mobilną IKO. Umożliwia ona zarówno proste czynności, jak sprawdzanie bieżącego salda i historii konta, jak i przydatne na co dzień operacje: zlecanie przelewów (krajowych, podatkowych, do ZUS), również z wykorzystaniem możliwości automatycznego wypełnienia danych przelewu na podstawie zeskanowanego kodu QR z faktury. Generowany w aplikacji kod BLIK służy szybkim transakcjom bez użycia karty – firma przyjmie dzięki niemu należność w sklepie lub internecie, wypłaci gotówkę z bankomatów lub wpłaci pieniądze (np. z dziennego utargu) we wpłatomacie. Jeśli punkt usługowy jest wyposażony w terminal, może on również obsługiwać płatności zbliżeniowe telefonem.

To wszystko sprawia, że klienci mają całodobowy dostęp do pełnego wachlarza usług i produktów bankowych indywidualnie dopasowanych do potrzeb, co pozwala zaoszczędzić czas oraz zminimalizować koszty.