Z wielką satysfakcją prezentujemy Państwu szesnastą edycję prestiżowego rankingu Złoty Bankier 2025. Już od wielu lat Bankier.pl, w ścisłej współpracy z „Pulsem Biznesu”, z dumą kontynuuje tę kluczową inicjatywę, mającą na celu wyłonienie liderów polskiego sektora bankowego. Naszym niezmiennym celem jest wskazywanie tych instytucji finansowych, które wyróżniają się najwyższą jakością obsługi, oferują najlepsze produkty i wyznaczają standardy na tle konkurencji.


Rok 2025 to nie tylko kolejny rok naszej obecności na dynamicznie zmieniającym się rynku finansowym, ale również znaczące rozszerzenie naszego rankingu o nowe, istotne obszary. Z radością informujemy o premierze kategorii „Konto Premium”, dedykowanej zamożniejszym klientom i odpowiadającej na ich rosnące oczekiwania. W tegorocznej edycji debiutuje także kategoria „Produkt/usługa z misją”, mająca na celu uhonorowanie tych bankowych rozwiązań i pomysłów, które oprócz doskonałej jakości i funkcjonalności, w znaczący sposób przyczyniają się do realizacji ważnych celów społecznych, środowiskowych czy edukacyjnych. Wierzymy, że te nowe kategorie jeszcze lepiej odzwierciedlają aktualne trendy i potrzeby klientów.
To jednak nie wyczerpuje nowości w tegorocznej edycji Złotego Bankiera. Przygotowaliśmy dla Państwa również specjalny raport poświęcony tokenizacji w polskim sektorze bankowym. W tym unikalnym opracowaniu zbadamy podejście banków do tej innowacyjnej technologii, ich plany wdrożenia w perspektywie najbliższych lat oraz potencjalną współpracę z firmami fintech w tym obszarze.
Ponadto, w ramach rankingu Złoty Bankier 2025, pragniemy zwrócić szczególną uwagę na kwestię cyberbezpieczeństwa, która staje się kluczowym elementem funkcjonowania sektora finansowego. Z dumą przedstawiamy nową kategorię – „Złota Tarcza Cyberbezpieczeństwa”. W tej unikatowej kategorii wyłonimy bank, który stanowi rynkowy wzorzec w zakresie cyberbezpieczeństwa, oceniając zarówno poziom cyberhigieny ich domen internetowych, jak i wewnętrzne procesy, procedury oraz kompetencje. Chcemy w ten sposób promować dobre praktyki i budować pozytywną narrację wokół działań banków na rzecz bezpieczeństwa klientów.
Przeczytaj także
Oprócz wspomnianych nowości, tradycyjnie ocenie poddane zostaną również kluczowe kategorie produktowe, takie jak konta osobiste, konta dla dzieci, kredyty hipoteczne i kredyty gotówkowe. Nie zabraknie także analizy aktywności banków w social mediach, gdzie w tym roku skupimy się na badaniu komunikowania „smart” rozwiązań. Kontynuowana będzie także ocena wielokanałowej jakości obsługi klienta, realizowana przez firmę Minds&Roses poprzez badanie „tajemniczego klienta” w największych, krajowych bankach. W ramach tego badania oceniane będą placówki, infolinie, chaty, korespondencja elektroniczna i tradycyjna, a także serwisy internetowe i aplikacje mobilne. Przyznane zostaną Złote Bankiery w podkategoriach, takich jak obsługa w oddziale, na infolinii, na czacie i w aplikacji, aby docenić zespoły, które osiągają najwyższy poziom jakości serwisu.
Zapraszamy Państwa do lektury naszych publikacji, w których znajdą się szczegółowe informacje o tegorocznej edycji rankingu Złoty Bankier, wyniki we wszystkich kategoriach oraz metodologia badania wielokanałowej jakości obsługi. Mamy nadzieję, że szesnasta edycja Złotego Bankiera, z jej nowymi kategoriami, raportem o tokenizacji i naciskiem na cyberbezpieczeństwo, dostarczy Państwu cennych informacji i pogłębi zrozumienie dynamicznie zmieniającego się polskiego sektora bankowego.