Outsourcing SOFTBANK Serwis w ING Banku Śląskim

Jest to prawdopodobnie pierwszy taki duży kontrakt w Polsce związany z outsourcingiem druku i skanowania. Miesięcznie system będzie obsługiwał wydruk prawie 1,7 mln stron.

Celem biznesowym wdrożenia systemu, którego częścią jest infrastruktura dostarczona przez SOFTBANK Serwis, jest automatyzacja obiegu i archiwizacji dokumentów wewnątrz ING Banku Śląskiego, a tym samym skrócenie czasu obsługi klientów. Z punktu widzenia operacyjnego, outsourcing usług związanych z przetwarzaniem dokumentów (drukowanie i skanowanie) ma na celu obniżenie kosztów administracyjnych.

Zarządzanie całym systemem skanowania i drukowania odbywa się poprzez pakiety oprogramowania:

– system Lexmark Document Distributor, który będzie zarządzał obiegiem skanowanych dokumentów,

– system MarkVision Pro (zarządzanie drukarkami w zakresie konfiguracji, raportowanie uszkodzeń, serwisu, wymiana materiałów eksploatacyjnych).

Pakiet oprogramowania zarządzającego działa z wykorzystaniem farmy serwerów DL380G4 firmy HP. Dla celów bezpieczeństwa stworzona została dodatkowa farma w zapasowym centrum przetwarzania danych.

W ramach umowy SOFTBANK Serwis dostarczył również 46 wysokowydajnych skanerów marki Fujitsu fi5650. Kontrakt będzie realizowany do 31 stycznia 2010 roku.

SOFTBANK Serwis (wcześniej Koma S.A.) współpracuje z ING Bankiem Śląskim od 1993 roku, dostarczając zaawansowane rozwiązania informatyczne, sprzęt komputerowy, serwis IT oraz okablowanie strukturalne. Umowę z ING Bankiem Śląskim podpisała jeszcze pod koniec ubiegłego roku firma Koma S.A., która na początku stycznia 2006 roku połączyła się z firmą SOFTBANK Serwis.