Dane liczbowe mierzone w oferowanej ilości miejsc na kilometr (ASK) w pierwszym kwartale 2005 r. wzrosły o 5.5% porównując je z wynikami, jakie uzyskano w tym samym okresie 2004 r. Wskaźnik procentowy ilości zarezerwowanych miejsc na danym rejsie w stosunku do oferowanych miejsc na danym rejsie tzw. passenger load factor w usługach rozkładowych, wyniósł 68% i był o 2.7 punktów procentowych niższy niż w ubiegłym roku. Grupa Austrian Airlines w okresie od stycznia do marca br. przewiozła 1,863,639 pasażerów. Dane te pokazują, iż o 3.9 % mniej osób korzystało z usług rozkładowych i czarterowych, niż w tym samym okresie roku ubiegłego. Spadek ten jest po części wynikiem gwałtownych cięć w programie usług czarterowych i wakacyjnych zaplanowanych z i do Azji, po klęsce spowodowanej Tsunami.
Grupie Austrian Airlines udało się osiągnąć wzrost w ruchu lotniczym porównując z marcem roku ubiegłego, co było rezultatem wielu czynników, w tym wyjątkowo wczesnych w tym roku Świąt Wielkanocnych, kiedy zapotrzebowanie na usługi zwykle rośnie. Współczynnik RPK czyli wykonana ilość miejsc na kilometr w usługach rozkładowych wzrósł o 3 punkty procentowe porównując z wynikiem roku ubiegłego. Współczynnik oferowanej ilości miejsc na kilometr czyli tzw. ASK wzrósł tylko o 2.4 %. Zanotowano także niewielki, bo tylko o 0.4%, wzrost wskaźnika obłożenia miejsc w samolotach tzw. load factor. Oznacza to, iż ostatni współczynnik powraca do poziomu jaki osiągnięty został w ubiegłym roku. Całkowita ilość przewiezionych pasażerów w marcu 2005 r. wyniosła 690,936 osób. Liczba ta oznacza spadek o 2,8%.
“Zakrojone przez nas na szeroką skalę działania marketingowe pomogły zatrzymać spadek we wskaźniku obłożenia miejsc w samolotach, jakiego doświadczyliśmy na początku tego roku. Obecnie, po raz pierwszy możemy zauważyć, iż tendencja ta zaczyna się odwracać. Stabilizacja, a teraz nieznaczny wzrost, w relacji ilości pasażerów podróżujących w klasie Biznes w obrębie Europy – z uwagi na specjalną promocję „Silver Ticket – skok do klasy biznes” – przyczynia się do naszego rozwoju. Nie ma co do tego wątpliwości” – komentuje wyniki Vagn Soerensen, Dyrektor Generalny Grupy Austrian Airlines. „Jednakże poprawione wyniki ruchu lotniczego po stronie kosztów w dalszym ciągu są łagodzone przez ogromne wydatki na paliwo. Przy tak trudnej sytuacji, naszym celem było przywrócenie wskaźnikowi obłożenia samolotów do poziomu z poprzedniego roku do marca 2005 r.- w czym osiągnęliśmy sukces. Teraz, powinniśmy się skupić na utrzymaniu wskaźniku obłożenia samolotów przynajmniej na tym samym poziomie. Z uwagi na wysokie ceny paliwa i nadwyżkę mocy produkcyjnych na rynku europejskim musimy podporządkować wielkość osiągniętej przez nas wydajności produkcyjnej, naszemu celowi jakim jest stabilna wartość wskaźnika obłożenia miejsc w samolotach na dostatecznie wysokim poziomie.” – uzasadnia Vagn Soerensen.