Paczkomaty 24/7 dostępne dla wszystkich klientów

Paczkomaty 24/7 – usługa pocztowa uruchomiona przez firmę InPost – od 14 października 2009 są dostępne dla wszystkich konsumentów. Kupujący i sprzedający w Internecie mogą korzystać ze 150 automatów na terenie całego kraju.

Stały wzrost wartości e-handlu w Polsce, który w 2008 roku wyniósł 11,01 mld zł (o 36,4% więcej w porównaniu z rokiem poprzednim) sprzyja dynamicznemu rozwojowi rewolucyjnej usługi InPost. Jeszcze w listopadzie 2009 firma planuje uruchomić kolejnych 150 maszyn.

Paczkomaty 24/7 to system skrytek pocztowych, podobnych w obsłudze do bankomatów, z których możliwy jest odbiór przesyłki o dowolnej, dogodnej dla adresata porze, 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu.

Rynek e-commerce jest bardzo rozwojowy. Badania Stowarzyszenia Marketingu Bezpośredniego wskazują na dynamiczny wzrost handlu internetowego w Polsce w ostatnich latach. Na krajowym e-rynku istnieje ponad 7.000 aktywnie działających e-sklepów, w których zakupy robi 6,9 mln Polaków. Z sondy przeprowadzonej na stronie wwww.projekt01.pl wśród aktywnych internautów, często kupujących w sieci wynika, że 56% e-konsumentów planuje zwiększenie częstotliwości robienia zakupów w Internecie. Ponadto, analizy sektora e-commerce wskazują, że 34% respondentów narzeka na problemy z firmami kurierskimi odpowiedzialnymi za doręczanie przesyłek. Dane te potwierdzają słuszność strategii InPost i uzasadniają wprowadzenie na rynek usługi Paczkomaty 24/7.

Zalety korzystania z Paczkomatów:

Wprowadzenie usługi Paczkomaty 24/7 na rynek poprzedziła akcja pre-launchu – Projekt 01. Celem przewodnim programu było pozyskanie grupy aktywnych internautów, którzy kupują i sprzedają za pośrednictwem sieci. Włączając się do akcji, jej uczestnicy testowali i tym samym wspierali doskonalenie usługi doręczania przesyłek do paczkomatów. Realizacja programu pozwoliła wyeliminować wszelkie potencjalne utrudnienia i wpłynęła na optymalizację procesu korzystania z usługi Paczkomaty 24/7. Ponadto, kampania miała charakter edukacyjny i świadomościowy. Nowa propozycja InPost jest przyjazna i łatwo dostępna, a dodatkowo – dzięki swojej elastyczności – stanowi znaczne ułatwienie dla kupujących i sprzedających. W efekcie przeprowadzonej akcji, Paczkomaty 24/7 pozyskały grono wiernych i aktywnych ambasadorów, promujących usługę jeszcze przed jej komercyjnym uruchomieniem.

„Po zakończonym sukcesem Projekcie 01 oficjalnie uruchamiamy naszą najnowszą usługę dla wszystkich e-kupujących i e-sprzedających. Chciałbym podziękować uczestnikom Projektu 01 za aktywny udział i wsparcie naszego zespołu w doskonaleniu systemu. W planach InPost jest dalsze poszerzanie zasięgu Paczkomatów 24/7. Do połowy listopada 2009 chcemy udostępnić klientom kolejnych 150 automatów na terenie całej Polski, a wiosną 2010 będzie można korzystać już z 450 maszyn. Na rozwój usługi planujemy przeznaczyć łącznie 150 mln PLN do końca 2011 roku. Wierzymy, że grono zwolenników nowego rozwiązania – zarówno po stronie konsumentów, jak i sklepów internetowych – będzie stale rosnąć” – mówi Rafał Brzoska, prezes zarządu InPost Nowoczesna Poczta.

Usługa InPost szybko zyskuje kolejnych użytkowników wśród konsumentów i e-sprzedawców. Odbiór zakupów z paczkomatów oferują najwięksi gracze na polskim rynku e-commerce:

Ponadto, z najnowszego rozwiązania mogą również korzystać klienci sklepów internetowych, takich jak: www.cozabuty.pl, www.cyfrowe.pl, www.e-lady.pl, www.godi.pl, www.hardrockcafe.sklep.pl, www.ibizuteria.pl, www.mbutik.pl, www.szkla.com, www.techgsm.pl czy www.zdrowoteka.pl.
Źródło: Integer.pl