Partnerska inicjatywa Rowland Communications i Fundacji PEGASUS

Program zostanie zrealizowany w kilku etapach. Pierwsze działania będą miały charakter informacyjno-edukacyjny w zakresie pozytywnych i humanitarnych relacji człowiek – środowisko. Kolejne będą działaniami prewencyjnymi i interwencyjnymi podejmowanymi wobec przedsiębiorców, którzy są odpowiedzialni za tragiczna sytuację koni w Polsce.

– Edukacyjny wymiar prowadzonych działań będzie polegał na pokazywaniu, przede wszystkim dzieciom i młodzieży, jak wiele mają sobie nawzajem do ofiarowania ludzie i zwierzęta, oraz że zwierzęta, a w tym przypadku konie, odegrały nieocenioną rolę w rozwoju cywilizacji i od wieków towarzyszyły człowiekowi na różnych etapach życia. – mówi Joanna Bochniarz–Urbańska, założycielka i prezes Fundacji PEGASUS. – W tym celu podejmujemy współpracę ze szkołami, domami dziecka oraz placówkami szkolno-wychowawczymi, gdzie prowadzimy zajęcia edukacyjno-wychowawcze. W tworzonych przez Fundację Pegasus ośrodkach będziemy organizować cykliczne zajęcia z hipoterapii oraz edukacji ekologicznej dla dzieci” – dodaje.

Ogólnopolska akcja na rzecz humanitarnego traktowania koni będzie miała również charakter interwencyjny. – Jeśli w Polsce niemożliwe jest wprowadzenie zakazu transportu koni na rzeź, będziemy walczyć o zapewnienie zwierzętom godnych warunków transportu – mówi Agata Gawrońska, założycielka i wiceprezes Fundacji PEGASUS. – Podejmiemy działania, które wymuszą na przewoźnikach respektowanie przepisów polskiego i europejskiego prawa – dodaje.

Kompleksową obsługę ogólnopolskiej akcji w zakresie komunikacji zapewni Rowland Communications. – Od wielu lat jesteśmy partnerem kampanii społecznych. Według nas każda firma oprócz realizacji swoich biznesowych celów, powinna podejmować działania na rzecz innych, tych którzy tego potrzebują – mówi Agata Tyszkiewicz, Dyrektor Generalny Rowland Communications. – Wspólna inicjatywa Rowland Communications i Fundacji Pegasus to nie tylko działania, które mają zapewnić humanitarne traktowanie koni w Polsce. Naszym celem jest również zmiana ludzkich postaw – uświadomienie społeczeństwu, że kontakt ze zwierzętami uwrażliwia i pomaga kształtować naszą osobowość – dodaje.

Fundacja PEGASUS – www.pegasus.org.pl – została założona w 2002 roku. Od maja br. posiada status organizacji pożytku publicznego. Przy wsparciu i zaangażowaniu fundatorów, partnerów oraz wolontariuszy Fundacja ratuje życie koni, zapewniając im rehabilitację i bezpieczną przyszłość. Fundacja PEGASUS współpracuje z klinikami weterynaryjnymi oraz prywatnymi stajniami na terenie całego kraju, zapewnia zwierzętom profesjonalną pomoc medyczną oraz tworzy programy z zakresu edukacji ekologicznej dla dzieci i młodzieży w wieku szkolnym. Uratowane przez Fundację PEGASUS konie pomagają w rehabilitacji niepełnosprawnych i upośledzonych umysłowo dzieci. Obecnie w ośrodkach współpracujących z Fundacją PEGASUS znajduje się 20 koni, pozostałe konie uratowane przez Fundację konie zostały oddane do adopcji, gdzie pomagają w hipoterapii.

Rowland Communications – www.rowland.pl – działa na polskim rynku od 1995 r., należy do Rowland Communications Worldwide – jednej z sześciu największych firm PR na świecie. Jest częścią holdingu Saatchi & Saatchi, który niedawno połączył się z francuską firmą Publicis. Rowland zajmuje pierwszą pozycję wśród liderów polskiego rynku PR. Firma działa obecnie w najbardziej dynamicznych sektorach polskiej gospodarki. Do jej klientów należą m.in. Wedel, P&G, BMS, Lovells, Dominet Bank, Prudential. Ponadto Rowland świadczy usługi non-profit m.in. dla Stowarzyszenia Przyjaciół Integracja, programu „Psia Adopcja” oraz FCSR.