PAYBACK nowym klientem optivo

PAYBACK rozpoczął współpracę z optivo, ekspertem ds. e-mail i omnichannel marketingu.Decydującymi czynnikami, które miały wpływ na wybór optivo przez PAYBACK, były techniczne możliwości narzędzia optivo broadmail oraz doskonałej jakości obsługa klienta.


PAYBACK, korzystając z optivo broadmail, wysyłać będzie spersonalizowane kampanie e-mail marketingowe, a nad całością działań czuwać będzie zespół consultingowy optivo.

E-mail jest dla PAYBACK jednym z najważniejszych kanałów komunikacji marketingowej z klientami. Firma regularnie wysyła uczestnikom programu informacje o nowościach i możliwych do odebrania nagrodach. Ważnym czynnikiem, decydującym o wyborze usługodawcy do prowadzenia tego rodzaju komunikacji przez PAYBACK, było zaawansowane technologicznie narzędzie optivo broadmail. Ponadto optivo, wspólnie z PAYBACK, pracować będzie nad rozwojem platformy tak, aby sprostać najbardziej wymagającym scenariuszom ścieżki zakupowej klienta. Nie bez znaczenia okazała się również wysoka jakość usług oraz znakomita obsługa klienta, którą zapewnia zespół ekspertów optivo. Współpraca pomiędzy firmami ma zakres międzynarodowy i może być realizowana w kolejnych krajach.

Christian Weinkauf, Dyrektor Operacyjny PAYBACK Niemcy/Polska: „E-mail marketing jest dziś jednym z głównych kanałów komunikacji z klientem. Kluczem do sukcesu jest w naszym przypadku zarówno dobór spersonalizowanych ofert, jak i odpowiedni czas ich wysyłki. optivo spełnia oba te wymagania. Cieszy nas również fakt, że optivo zapewnia nam także pomoc dedykowanego specjalisty ds. e-mail marketingu, z którym będziemy rozwijać nasze kampanie i który wspomoże nas wiedzą w zakresie ich optymalizacji. Czekamy na owocne efekty tej współpracy”.

Wydajność, optymalizacja wysyłek, testy


PAYBACK wysyłać będzie przez optivo broadmail około 25 kampanii miesięcznie. Duży nacisk położony zostanie na personalizację i zróżnicowanie ofert partnerskich pod kątem konkretnego klienta. Dzięki funkcjonalności narzędzia optivo broadmail, proces wysyłki zostanie zautomatyzowany i zoptymalizowany pod kątem aktywności klienta. Technologia ta ustala bowiem najbardziej optymalny czas wysyłki na podstawie poprzednich zachowań każdego klienta, w tym informacji, kiedy otwierał wcześniejsze e-maile. Duży wpływ na wskaźnik otwarć mają oczywiście tytuły wiadomości, dlatego też PAYBACK będzie je regularnie testować na mniejszych, wybranych grupach subskrybentów. Najlepiej konwertujący danego dnia tytuł, zostanie wykorzystany w wysyłce do całej bazy klientów.

Indywidualne kupony i regularny eksport danych


PAYBACK wysyła około 20 miliardów kuponów rocznie – w tym również poprzez e-mail. Kupony, zawierające oferty konkretnych partnerów, dobierane są zgodnie z zainteresowaniami klientów i zawierają indywidualne kody zniżkowe. Poza tym, wiadomości te zawierają również informacje o aktualnym saldzie zebranych punktów i dacie ich ważności. Kolejnym krokiem, podjętym przez PAYBACK i optivo, będzie automatyczna wysyłka zindywidualizowanych ofert, dobranych pod kątem ilości zebranych przez poszczególnego użytkownika punktów. Integracja optivo i PAYBACK poprzez SOAP API pozwala na synchronizację systemu kuponów rabatowych oraz szybki eksport danych na temat wyników kampanii z optivo  broadmail. Dzięki temu można na bieżąco analizować wyniki wysyłek: wskaźniki otwarć, kliknięć czy współczynnika odrzuceń, a następnie wykorzystywać je do optymalizacji kolejnych działań e-mail marketingowych.

PAYBACK to zrzeszający wielu partnerów światowy lider wśród programów lojalnościowych oraz jedna z najbardziej rozwiniętych tego typu platform marketingowych. Firma dostarcza oferty partnerskie do ponad 28 milionów klientów z całego świata. Klienci zbierają punkty PAYBACK korzystając z określonych usług lub robiąc zakupy u ponad 650 partnerów w Niemczech. Punkty te mogą następnie wymienić na kupony zniżkowe, nagrody, mile w Lufthansa Miles lub też – wedle swojego uznania – komuś podarować. Program jest aktywny również w innych krajach, w tym w Polsce, Meksyku i Indiach.

Payback