Paymax wdrożył nowy model terminala płatniczego na smartfon oraz usługi dodatkowe

mPOS Paymax to na polskim rynku nadal nowatorskie rozwiązanie zmieniające telefon komórkowy w terminal przyjmujący płatności kartami płatniczymi. Bezpłatna aplikacja na smartfon lub tablet oraz działający z nią bezprzewodowo, poprzez Bluetooth, kieszonkowych rozmiarów czytnik kart płatniczych, to zestaw umożliwiający przyjmowanie płatności kartami praktycznie wszędzie.

Paymax to pierwsza polska firma, która uzyskała certyfikację i wdrożyła rozwiązanie mPOS. Wprowadziła obecnie na rynek nowy model czytnika kart akceptujący także płatności zbliżeniowe. Terminal nadal ma kompaktowy rozmiar przypominający kieszonkowy kalkulator (11 x 7 x 1,7 cm) i waży zaledwie 123g – aż trzykrotnie mniej niż typowy, tradycyjny terminal.


Terminal mPOS Paymax to odpowiedź na potrzeby małych firm, które chcą przyjmować od klientów płatności kartami, ale nie chcą ponosić kosztów stałych terminala ani kar za zerwanie umowy w razie rezygnacji. Potrzebują rozwiązania, które zapewni im elastyczność. mPOS Paymax cieszy się szczególnym powodzeniem w branżach mobilnych takich jak taksówki, foodtrucki, dostawcy jedzenia, freelancerzy spotykający się z klientami w różnych miejscach. Bardzo lubią go też start-upy, które nie znając przyszłości swojej firmy nie chcą wiązać się długoterminową, kosztowną umową, typową dla tradycyjnego terminala – np. nowo-powstające sklepy, salony fryzjerskie i kosmetyczne. Coraz częściej korzystają z niego też lekarze, prawnicy i inne wolne zawody – mówi Katarzyna Zubrzycka, prezes firmy Paymax.

mPOS Paymax nie wymaga instalowania przez specjalistę – urządzenie uruchamia się jednym przyciskiem i jest niezwykle proste w obsłudze. Z rozwiązaniem tym nie wiąże się żaden koszt stały dzierżawy czy abonamentu – urządzenie kupuje się na własność za jednorazową opłatą. Nie ma też żadnych innych kosztów stałych. Przy użytkowaniu tego rozwiązania występuje jedynie prowizja od transakcji, która ma stałą wartość procentową, co ułatwia kontrolę kosztów. Klienci szczególnie cenią sobie fakt, że pieniądze z płatności przyjętych kartami trafiają na konto bankowe firmy zawsze na drugi dzień roboczy. To wspomaga płynność finansową, tak ważną szczególnie dla młodych firm.

Paymax ma aspirację dostarczać małym firmom nie tylko dopasowane do ich potrzeb terminale płatnicze, ale też inne usługi, jakie na rynku nie są dostępne w cenach akceptowalnych dla drobnych przedsiębiorców. Już dziś każdy klient Paymax kupić może na preferencyjnych warunkach pakiet prywatnej opieki medycznej w sieciach ogólnopolskich placówek medycznych. Na klientów Paymax czeka też preferencyjna oferta karnetów typu „open” w sieci klubów sportowych Calypso.

– Bycie przedsiębiorcą w Polsce to duże wyzwanie. Chcemy, aby dzięki nam żyło im się choćby trochę łatwiej. Duże firmy mają sporą siłę negocjacyjną i dzięki temu większy dostęp do atrakcyjnych ofert rynkowych. My chcemy dawać małym firmom dostęp do takich właśnie rozwiązań, które ułatwią im życie i pozwolą skupić się na biznesie– mówi Anna Leyko, Dyrektor Sprzedaży w Paymax.

Rozwiązanie mPOS Paymax uzyskać można bez wychodzenia z domu czy z biura. Można zamówić je przez internet, a kurier w ciągu 3 dni roboczych dostarczy terminal. Paymax oferuje swoim Klientom 30 dni testu urządzenia z gwarancją zwrotu pieniędzy. Jednak, jak mówią pracownicy Paymax, rzadko zdarza się, aby ktoś rezygnował z terminala mPOS Paymax. Klienci są zazwyczaj mile zaskoczeni estetyczną stylistyką i efektywnością działania tego rozwiązania, tak innego od tradycyjnych, masywnych terminali płatniczych.

Terminale typu mPOS stają się na świecie coraz popularniejsze. Analitycy rynku mówią, że w latach 2017-2021 spodziewać się możemy dużego wzrostu – przybywać ich będzie średnio aż o 33% rocznie (Technavio’s report, Global mPoS Terminals Market 2017-2021). Spodziewać się można, że w Polsce przyrost ten będzie jeszcze większy, gdyż potencjał naszego rynku dwukrotnie przekracza obecną liczbę 0,5 mln terminali płatniczych istniejących w Polsce.