PayPal koncentruje się na smartfonach

Gwałtowny rozwój w sektorze zaawansowanych telefonów komórkowych zmusił pośredniczącą w płatnościach firmę PayPal do zmiany kursu strategii płatności mobilnych.

Jeszcze rok temu branża ta wychodziła z założenia, że rynek Stanów Zjednoczonych nie jest jeszcze gotowy na wykorzystywanie komórek do transakcji finansowych. Oferowane wtedy oprogramowanie nie zaspokajało bowiem wymagań klientów. W momencie pojawienia się smartfonów okazało się, że jednak jest to możliwe.
   
Obecnie odchodzi się od myślenia o telefonie komórkowym w starych kategoriach – stał się on wykorzystywanym na różnych płaszczyznach przenośnym komputerem. Według ekspertów, PayPal okazał się w tym momencie zagrożeniem dla dominujących dotąd w zakupach online kart kredytowych. Firma oferuje specjalną wersję swojego systemu płatności typu person-to-person dla telefonów marki iPhone i BlackBerry. Według zarządu PayPal, prace nad rozszerzeniem i ulepszeniem oferty nieustannie trwają.

Artykuł pochodzi z archiwalnego numeru Przeglądu Finansowego Bankier.pl.
Chcesz otrzymywać aktualne informacje, nowe wywiady oraz podsumowanie najważniejszych wydarzeń mijającego tygodnia ze świata finansów?
Zapisz się na bezpłatną subskrypcję Przeglądu Finansowego Bankier.pl, by w każdy poniedziałek otrzymywać najnowszy numer naszego tygodnika.

Źródło: Bankier.pl