Firma ASEC S.A., jeden z dwóch operatorów Warszawskiej Karty Miejskiej, którego biletomaty do sprzedaży i doładowania biletów komunikacji miejskiej znajdują się na stacjach stołecznego metra i na przystankach autobusowych całej aglomeracji warszawskiej, Six Pay, europejski gracz na rynku usług rozliczeniowych i MasterCard rozpoczęły testy płatności kartami bezstykowymi w technologii MasterCard PayPass w wybranych punktach sprzedaży biletów miejskich.
Zbliżeniowa forma płatności ma umożliwić mieszkańcom stolicy szybki i bezgotówkowy zakup biletów we wszystkich automatach biletowych w sieci ASEC, dostępnych na stacjach metra oraz w innych punktach w Warszawie
„Umożliwienie mieszkańcom stolicy zakupu biletów w naszych biletomatach z użyciem kart zbliżeniowych w technologii PayPass to dla nas kolejny, naturalny i nieodzowny krok w rozwoju naszej sieci sprzedaży i funkcjonalności naszych urządzeń. Wierzymy, że ta forma płatności za bilety spodoba się mieszkańcom Warszawy. Mamy też nadzieję, że wkrótce stanie się ona standardem dla wszystkich podróżnych, którzy źle znoszą stanie w długich kolejkach i szperanie po kieszeniach w poszukiwaniu drobnych na bilet, tak w Warszawie jak i w innych miastach, takich jak Piaseczno, Legionowo i inne, gdzie już umieściliśmy lub planujemy umieszczenie naszych biletomatów w ciągu kilku najbliższych miesięcy” – komentuje Anat Arazi, prezes firmy ASEC.
„Już dziś, dzięki akceptacji technologii PayPass, kupując bilet do warszawskiego metra każdy podróżny może poczuć komfort, wygodę i bezpieczeństwo transakcji zbliżeniowych.” – komentuje Sebastian Krzyk, szef departamentu sieci akceptacji Oddziału MasterCard Europe w Polsce. „Jestem też przekonany, że to początek drogi, która doprowadzi nie tylko do akceptacji kart PayPass w biletomatach i kasownikach pojazdów komunikacji miejskiej, ale i do wydawnictwa kart miejskich z wbudowaną aplikacją płatniczą lub kart płatniczych z możliwością doładowania funkcji biletu miesięcznego. Wiemy, że to doskonały kierunek w Polsce” – uzupełnia Krzyk.
Płatności zbliżeniowe PayPass akceptowane są obecnie na terenie Polski, m.in. w sieciach McDonald’s, Coffee Heaven, Żabka, Kolporter, Empik, Sferis czy na stacjach Shell. Dodatkowo kartą można płacić na festiwalach takich jak Smooth Festival, Open’er Festival, Coke Live Music Festival, Selector Festival czy Off Festival. Płatności zbliżeniowe są ponadto akceptowane na wybranych stadionach piłkarskich Ekstraklasy.
„Firma Six Pay jest w Europie znana z najbardziej innowacyjnych rozwiązań w płatnościach. Tym bardziej cieszymy się, iż pierwszym projektem zrealizowanym w Polsce są właśnie biletomaty w technologii zbliżeniowej. Wkrótce pojawią się kolejne projekty, dzięki którym sieć akceptacji – contactless – znacząco się powiększy” – komentuje Paweł Markowski, Dyrektor Generalny Six Pay w Polsce.
W Polsce sieć akceptacji technologii PayPass stale się powiększa i według prognozy firmy badawczej Polasik Research do końca roku może wzrosnąć nawet do 15 tys. punktów handlowo – usługowych. Na świecie działa obecnie blisko 75 milionów kart i urządzeń działających w technologii PayPass, które są akceptowane w 230 tysiącach punktów handlowo-usługowych.
Źródło: MasterCard