PayPo przedstawia wirtualną kartę, która umożliwia zakupy w modelu kup teraz, zapłać później. Aktualnie produkt testuje kilka tysięcy klientów, a w listopadzie zostanie on udostępniony wszystkim zainteresowanym. Z rozwiązania będzie można korzystać w większości popularnych sklepów stacjonarnych, a także w sklepach online.
Wirtualna karta PayPo to zmiana w sposobie korzystania z usług BNPL. Dzięki niej opcja “kup teraz, zapłać później”, dotychczas kojarzona głównie z zakupami online, staje się dostępna również w sklepach stacjonarnych. Chcąc dokonać zakupu wystarczy zbliżyć telefon do terminala płatniczego, a przy zakupach internetowych – wprowadzić dane karty. PayPo opłaca transakcję, a klient reguluje zobowiązanie w ciągu kolejnych 30 dni lub w ratach. To nowy sposób robienia zakupów w sklepach stacjonarnych i internetowych, oferujący konsumentom pełną swobodę w wyborze momentu płatności.
– Wirtualna karta PayPo to milowy krok nie tylko dla branży BNPL w Polsce, ale przede wszystkim dla samego PayPo, które dzięki temu rozwiązaniu staje się dostępne w całym handlu, nie tylko tym online. Klienci od lat pytali nas o tę kartę i potwierdzali w badaniach, że chętnie z niej skorzystają. Wierzymy, że spotka się ona z dużym zainteresowaniem z ich strony, bo na testy karty zapisało się już prawie 100 tysięcy klientów. Dodatkowo karta pozwoli nam jeszcze bardziej wzmocnić świadomość marki PayPo, zmierzając ku temu, aby nasze usługi stały się domyślną formą płatności za zakupy wśród milionów konsumentów – komentuje Radosław Nawrocki, CEO i założyciel PayPo.
Z raportu Omni-commerce. Kupuję wygodnie 2023 wynika, że co drugi badany chciałby mieć możliwość odroczenia płatności podczas zakupów w sklepach stacjonarnych. Wśród osób, które już korzystały z BNPL online, aż 88 proc. wyraża zainteresowanie wykorzystaniem tej metody również w fizycznych sklepach. To potwierdza, że popularność płatności w modelu BNPL, znanych dotychczas głównie z zakupów internetowych, ma potencjał, aby przenieść się także na rynek offline.
Krok po kroku – jak działa wirtualna karta PayPo?
Karta PayPo to wirtualne narzędzie dostępne w aplikacji mobilnej PayPo, które umożliwia robienie zakupów zarówno stacjonarnie, jak i online – także w sklepach, w których PayPo dotychczas nie było dostępne. Chcąc zacząć korzystać z karty, klient generuje ją w aplikacji, a następnie dodaje do swojego portfela w telefonie (korzystając z Apple Pay lub Google Pay). Przed dokonaniem zakupu, aktywuje limit na transakcję w wybranym sklepie, określając kwotę, którą chce wydać. Po aktywacji limitu, wystarczy, że zbliży telefon z wirtualną kartą do terminala płatniczego, aby PayPo opłaciło zakupy. Należność można spłacić w ciągu 30 dni lub w dogodnych ratach, tak jak w przypadku dotychczasowych usług PayPo.
Co wyróżnia kartę PayPo?
Karta PayPo to rozwiązanie, które oferuje użytkownikom większą elastyczność i swobodę w zarządzaniu swoimi płatnościami. Nie wiążą się z nią żadne stałe opłaty – ani za wygenerowanie karty, ani za jej utrzymanie. Klient korzysta z karty wtedy, kiedy ma taką potrzebę i płaci tylko za dokonane zakupy na takich samych zasadach, jak robiąc zakupy z PayPo dotychczas. Proces jej wygenerowania jest prosty i szybki, odbywa się w całości przez aplikację mobilną, bez konieczności wypełniania skomplikowanych formularzy. Spłata należności jest przejrzysta i wygodna, a wszystkie operacje można monitorować i regulować bezpośrednio w aplikacji lub panelu klienta.
– Z naszych obserwacji wynika, że młode pokolenie ma coraz większą awersję do tradycyjnych kart kredytowych, które postrzegane są jako skomplikowane i niemodne. Nasza wirtualna karta stanowi odpowiedź na ich zmieniające się potrzeby. To proste i elastyczne rozwiązanie, które młodzi ludzie mogą wykorzystać w dowolnym momencie, dostosowując je do swojego stylu życia – dodaje Radosław Nawrocki.
Źródło: PayPo