PayU będzie oferować płatności odroczone z Twisto

Twisto i PayU zawarły umowę o współpracy. W ciągu kilku najbliższych tygodni płatności odroczone z Twisto w ramach platformy PayU Płacę Później staną się dostępne dla klientów korzystających z systemu PayU. Kupujący zyskają tym samym możliwość darmowego przesunięcia płatności nawet do 45 dni (do 21 dni bez rejestracji, tj.: bez zakładania konta Twisto).

Udostępnienie płatności odroczonych od Twisto w bramce płatniczej PayU na polskim rynku to rozszerzenie dotychczasowej współpracy obu firm. Od lutego 2020 r. PayU udostępnia Twisto jako jedną z metod płatności w sklepach internetowych w Czechach.

– Nawiązanie współpracy z PayU to dobra wiadomość również dla sprzedających – uzyskają oni proste narzędzie m.in. do powiększania koszyka zakupowego klienta, który będzie mógł pozwolić sobie na droższe zakupy. Tym samym zmniejszy się liczba osób rezygnujących z finalizacji zamówienia ze względu na ograniczenia finansowe – mówi Adam Miziołek, country manager Twisto.

Z badania „Gemius 2020” wynika, że 43 proc. badanych wstrzymuje się przed zakupem online, ponieważ nie ma fizycznego kontaktu z produktem i możliwości obejrzenia go przed uiszczeniem zapłaty. Z kolei częstą przyczyną porzucania koszyków jest brak środków finansowych dostępnych w danym momencie. Płatności odroczone eliminują wspomniane problemy.

Z punktu widzenia klienta istotną cechą rozwiązania oferowanego przez Twisto jest również elastyczny sposób zarządzania terminem spłaty. Kupujący ma możliwość bezpłatnego przesunięcia płatności o 21 dni bez rejestracji, a także wydłużenia terminu spłaty po zarejestrowaniu (nawet do 45 dni) lub rozłożenia zakup na raty.

– Kupujący, który potrzebuje więcej czasu na zapłatę za zakup, otrzymuje propozycję rejestracji w aplikacji mobilnej Twisto, a co za tym idzie możliwość bezpłatnego przesunięcia płatności na następny miesiąc lub (jeśli kwota transakcji przekracza 200 zł) rozłożenia zakupu na nawet 12 rat przez aplikację – mówi Adam Miziołek, z Twisto.

Udostępnienie możliwości odroczenia płatności to również szereg korzyści dla sklepów. Jedną z nich jest wzrost wartości koszyka zakupowego. Z doświadczenia Twisto wynika, że klienci decydujący się na opcję „kup teraz, zapłać później” realizują zamówienia o wartości 20 proc. wyższej niż przy tradycyjnych metodach zapłaty.

Możliwość przesunięcia płatności wpływa również na zwiększenie wskaźnika konwersji  średnio o 12 proc.(wg danych Twisto), ponieważ niezdecydowani konsumenci chętniej dokonują zakupów, jeżeli mogą sprawdzić produkt, zanim za niego zapłacą. Pozytywne doświadczenia w kontekście płatności oraz uproszczony proces zakupowy sprawiają, że wzrasta poziom lojalność kupującego, a to przekłada się na częstsze zamówienia w danym sklepie. Pomimo tego, że klient przesuwa płatność, sklep otrzymuje należność następnego dnia roboczego. Twisto pokrywa 100 proc. wartości zakupu.

Obecnie możliwość odroczenia płatności z Twisto  oferuje około 4 tys. sprzedawców w Polsce i w Czechach. Dzięki nawiązaniu współpracy z PayU liczba sklepów partnerskich Twisto w Polsce wzrośnie kilkudziesięciokrotnie.

Źródło: Twisto