PayU podbija Europę

Polski system Platnosci.pl, należący do PayU SA, lider krajowego rynku płatności w internecie, wkracza do kolejnych państw europejskich. Wraz z ekspansją firma wdraża nową strategię wizerunkową.

Rok 2011 to dla PayU szczególnie intensywny okres rozwoju, ponieważ rozpoczynamy działalność na kolejnych europejskich krajach. W Polsce funkcjonujemy od 2005 roku, obsługując w chwili obecnej 42% rynku. Od 2010 roku firma prosperuje również w Czechach oraz w Rumunii, gdzie jesteśmy niekwestionowanym liderem, posiadając ponad 90% rynku. Wkrótce planujemy uruchomić swoje usługi na Węgrzech, a z czasem w kolejnych krajach Europy – mówi Marcin Jabłoński, członek zarządu PayU SA.

PayU SA prosperuje w Polsce od 11 lat. Właścicielem spółek należących do Grupy PayU jest międzynarodowy holding Naspers, który oferuje usługi oparte na technologiach medialnych oraz komunikacyjnych. Naspers zatrudnia 15 tysięcy osób na całym świecie, w Polsce – około 1300 i jest pośrednio właścicielem wielu popularnych serwisów min. Allegro, otoMoto, otoDom, Ceneo, CoKupić, iStore, Gadu Gadu czy Bankier.pl.

W początkowym etapie działania firma PayU skupiała się na obsłudze płatności na platformie allegro.pl. W trakcie dynamicznego rozwoju pozyskała 42% polskiego rynku e-commerce. Należący do PayU system Platnosci.pl od wielu lat z powodzeniem wykorzystują największe sklepy i serwisy internetowe, m.in. Helion.pl, Komputronik.pl, Home.pl, n-k.pl, Toys4boys.pl, Onet.pl, Empik.pl.

Doświadczenie zdobywane w trakcie funkcjonowania na polskim rynku zamierzamy wykorzystać w rozwijaniu swojej działalności w kolejnych państwach Europy Środkowo-Wschodniej. Wiemy, jak konstruować ofertę zarówno dla klientów indywidualnych, jak i instytucjonalnych. Taki know-how wsparty rzetelną analizą sytuacji rynkowej w każdym kolejnym kraju daje nam sporą przewagę konkurencyjną. Podobnie jak najwyższa jakość produktów – innowacyjne platformy technologiczne, doskonała funkcjonalność, a także wysoki poziom bezpieczeństwa obsługiwanych przez nas transakcji – dodaje Marcin Jabłoński.

Uruchomienie usług w poszczególnych krajach wiąże się z dostosowaniem oferty do warunków panujących na tamtejszych rynkach. Równocześnie, chcąc zachować spójność marki we wszystkich częściach Europy, PayU dąży do ujednolicenia identyfikacji wizualnej. Przez wdrożenie zmodyfikowanego logotypu Platnosci.pl w Polsce, chcemy zwiększyć rozpoznawalność marki PayU. Zależy nam, by niezależnie od kraju, klienci właściwie kojarzyli i pamiętali nasze produkty – komentuje Jabłoński.

W nowej kreacji logotypu Platnosci.pl pojawił się więc dodatkowy element, podkreślający zależność marki.

Źródło: PayU