PayU poszerza ofertę lokalnych metod płatności w Europie

PayU poinformowało o tym, że rozszerza listę oferowanych dotychczas metod płatności w Europie. Do oferty zostały dodane takie metody płatności jak: Sofort (Klarna), Giropay, iDeal, Paysafecard, Bancontact, MyBank.

Jest to odpowiedź na rosnący trend sprzedaży transgranicznej w e-commerce w krajach Unii Europejskiej. Międzynarodowym standardem płatności za zakupy w sklepach internetowych są karty płatnicze (kredytowe oraz debetowe). W wielu krajach jednak znacznie większą popularnością wśród kupujących online cieszą się alternatywne, lokalne, metody płatności, takie jak np. w Polsce szybkie przelewy – tzw. pay-by-linki czy w Holandii system iDeal, który działa w bardzo podobny sposób.

Zdaniem Joanny Pieńkowskiej-Olczak, prezes PayU, sklepy internetowe, które nie będą kierowały się zasadą lokalności w trakcie wdrażania strategii ekspansji międzynarodowej, mogą w niektórych przypadkach stracić dostęp do ponad 80% rynku, jeśli ograniczą oferowane metody płatności wyłącznie do kart płatniczych.

Kraj Najpopularniejsze lokalne metody płatności w ofercie PayU
Austria Sofort (Klarna), Paysafecard
Belgia Sofort (Klarna), Pasafecard, Bancontact
Cypr Paysafecard
Finlandia Paysafecard
Francja Paysafecard
Grecja MyBank
Hiszpania MyBank, Sofort (Klarna), Paysafecard
Holandia iDeal, Sofort (Klarna), Paysafecard
Litwa Paysafecard
Łotwa Paysafecard
Malta Paysafecard
Niemcy Giropay, Sofort (Klarna), Paysafecard
Portugalia Paysafecard
Słowacja Paysafecard, Poštová banka, Slovenská sporiteľňa, Tatra banka, UniCredit Bank, Viamo, Všeobecná úverová banka
Słowenia Paysafecard
Włochy MyBank, Paysafecard

Źródło: PayU

Ponad 70% ankietowanych na 8 z 9 badanych przez Postnord europejskich rynków (Polska, Belgia, Francja, Hiszpania, Niemcy, Wielka Brytania, Włochy oraz w kraje nordyckie) wskazuje, że w procesie zakupowym bardzo ważna jest dla nich precyzyjna informacja dotycząca końcowej kwoty, jaką będą musieli zapłacić za wybrany produkt. Wprowadzenie preferowanej przez konsumentów metody płatności w lokalnej walucie pozwala na jasne zaprezentowanie wszystkich opłat, także tych za przesyłkę, dzięki czemu kupujący wie dokładnie, jaką cenę ostatecznie zapłaci i chętniej zdecyduje się na sfinalizowanie zakupu – czytamy w komunikacie prasowym.

WB/PayU