PBS z nowym systemem bankowości elektronicznej

Podkarpacki Bank Spółdzielczy wdrożył w oparciu o platformę eXion firmy AMG.net, nowy System Bankowości Elektronicznej – usługa została udostępniona klientom pod nazwą PBSBank24.  

Wdrożenie nowoczesnego systemu do obsługi klientów w Internecie jest świadectwem innowacyjności PBS Banku w bankowości spółdzielczej. Klienci banku otrzymają dostęp do aplikacji przez Internet zarówno z komputerów osobistych, jak i z urządzeń mobilnych poprzez specjalny, uproszczony interfejs użytkownika dla telefonów komórkowych. Został również udostępniony klientom telefoniczny kanał IVR oraz nowy interfejs dla multimedialnych e-Kiosków (samoobsługowe stanowiska z dotykowym ekranem umieszczone przez PBS Bank w ogólnodostępnych miejscach). Uzupełnieniem usługi jest kanał SMS, za pomocą którego klienci PBS mogą realizować podstawowe operacje (np. przelewy), wysyłając krótkie wiadomości tekstowe. Dzięki szerokiemu zakresowi projektu, kanały elektroniczne stały się dla klientów PBS Bank w pełni funkcjonalnym sposobem kontaktu z bankiem.

Doświadczenie oraz kompetencje firmy AMG.net wspierane zespołem analityków PBS Banku pozwoliły zbudować nowoczesny system bankowości elektronicznej oferujący bogatą funkcjonalność zarówno dla klientów indywidualnych, jak i firm.

W ramach PBSBank24 klientom udostępnione zostało m.in. zintegrowane z bankowością elektroniczną narzędzie klasy PFM (z ang. Personal Finance Management) ułatwiające zarządzanie domowymi finansami. Oprócz standardowych funkcjonalności modułów PFM (tj.: możliwość definiowania celów zakupowych, określenia wpływów oraz wydatków, prognoz budżetu i analiz) system dodatkowo umożliwia założenie rachunku oszczędnościowego na który odkładane będą środki czy import plików z historią operacji z innych banków, dzięki czemu klient może uzyskać kompleksowy obraz swojej sytuacji finansowej.

W PBSBank24 zostały wdrożone również moduły aukcji lokat oraz negocjacji oprocentowania lokat bezpośrednio z pracownikiem banku. Funkcjonalności te pozwalają zaproponować klientom zindywidualizowane produkty oraz zagwarantować im najlepsze miejsce do przechowywania swoich oszczędności.

PBSBank24 dysponuje także funkcjonalnością umożliwiającą zakładania umów kredytowych całkowicie online. Nie jest przy tym konieczny kontakt klienta z pracownikiem banku.

Klient banku posługujący się nowym systemem może skorzystać z kalkulatora kredytowego. Daje on możliwość obliczenia zdolności kredytowej oraz przeprowadzenia symulacji kredytu. Dzięki temu internauta jest w stanie samodzielnie obliczyć jak wysoki kredyt może otrzymać i wyświetlić przykładowy harmonogram spłat. Kalkulator kredytowy przedstawia pełną informację o kosztach związanych z kredytem i umożliwia złożenie wniosku o udzielenie pożyczki (na podstawie oferty przedstawionej w PBSBank24).

Klienci firmowi PBS otrzymali funkcjonalności spełniające ich specyficzne oczekiwania. Za pomocą PBSBank24 mogą np. wykonywać operacje na rachunkach wirtualnych lub przeprowadzać import/eksport zleceń albo historii operacji w wielu formatach.

Korzystający z oferty firmowej PBSBank24 mają możliwość elastycznego zarządzania uprawnieniami swoich użytkowników. Administratorzy po stronie klienta mogą ograniczać lub nadawać dostęp własnym użytkownikom do poszczególnych produktów i modułów systemu oraz ustawiać dla nich indywidualne limity transakcyjne.

System PBSBank24 w Podkarpackim banku Spółdzielczym to pierwszy tak zaawansowany funkcjonalnie system bankowości elektronicznej w sektorze bankowości spółdzielczej. Warto podkreślić silne dążenie do innowacji Podkarpackiego Banku Spółdzielczego, który w poprzednich latach jako pierwszy bank spółdzielczy udostępnił usługę dostępu do rachunków bankowych przez Internet. Dzięki takiemu podejściu PBS Bank buduje swoją przewagę konkurencyjną. Stworzenie nowego systemu bankowości elektronicznej jest dużym krokiem naprzód w tworzeniu silnego banku z ambicjami.

„Jesteśmy bardzo zadowoleni z efektów współpracy z PBS. Projekt został wykonany w rekordowym czasie 14 miesięcy, a zakres funkcjonalny rozwiązania pozwala Bankowi stać się jednym z liderów nowoczesnych rozwiązań samoobsługowych” powiedział Paweł Zięba, dyrektor ds. Sektora Finansowego AMG.net.

„Wdrożenie nowej platformy bankowości elektronicznej wpisuje się w całościową koncepcję budowy architektury IT spełniającej wymogi użytkownika systemu, dzięki której możliwa będzie integracja istniejących i przyszłych systemów IT działających w Banku”, mówi Andrzej Dubis, Dyrektor Departamentu Informatyki PBS. Tomasz Pałęcki, dyrektor Departamentu Obsługi Klienta PBS dodaje: „Usługa PBSBank24 pozwoli Klientom na wielokanałowy dostęp do środków i zarządzanie nimi według ich własnych preferencji. Platforma na której usługa jest zbudowana umożliwia nam szybką modernizację oraz dodawanie nowych funkcjonalności”.
 
Platforma bankowości elektronicznej w Banku PBS została wdrożona w oparciu o architekturę SOA (ang. Service Oriented Architecture) z wykorzystaniem komponentów SOA Suite firmy Oracle. Dzięki budowie szyny integracyjnej wykorzystującej elementy SOA Suite w banku powstaje wzorcowa architektura środowiska IT. Bankowość elektroniczna jest w Banku PBS drugim systemem komunikującym się z głównym systemem transakcyjnym poprzez szynę. W planach banku jest rozbudowa infrastruktury, której centralną częścią będą produkty SOA Suite.

Źródło: AMG.net