PCM Sp. z o.o. zwiększyło do 1,5 mln potencjał marketingowej bazy klientów biznesowych Efekt

Baza Efekt powstała w 1994 r. i od tamtej pory podlega regularnej aktualizacji i rozbudowie. Cechuje się imponującą wielkością (1,5 mln rekordów), dużą reprezentatywnością (ok. 70% firm działających w Polsce), wysoką aktualnością (95-97%), a także dużą ilością szczegółowych przedziałów zatrudnienia (14 przedziałów). Poza podstawowymi danymi o firmie i jej lokalizacji, Baza zawiera nazwiska i stanowiska osób kontaktowych (z czego ok. 70% to osoby decyzyjne), numery telefonów (ok. 60% rekordów), a także liczne szczegółowe kryteria wyboru: rodzaj działalności (EKD), lokalizacja wg nowego lub starego podziału administracyjnego Polski, nr faksu, obroty, forma prawna, forma własności i inne. Najliczniej reprezentowane są małe i średnie przedsiębiorstwa. Wysoką jakość i skuteczność Bazy potwierdzają oferowane przez PCM mocne gwarancje aktualności.

Aktualna rozbudowa Bazy rozpoczęła się w marcu 2005 r., kiedy to Spółka PCM zakupiła od jednego ze swoich Klientów bazę biznesową w ilości 0,8 mln rekordów, przejmując na wyłączność wszelkie związane z nią prawa. Po deduplikacji nowej bazy Spółka uzyskała przeszło 0,5 mln nowych, unikalnych rekordów, które przed włączeniem do Bazy Efekt poddane zostały starannej aktualizacji. Przy tej okazji pozyskiwane były również firmowe adresy e-mail, które stanowią produkt bardzo poszukiwany na rynku i trudny do zdobycia.

Bazy danych stanowią dzisiaj jedno z podstawowych narzędzi marketingu bezpośredniego. Ich wykorzystanie w działaniach telemarketingowych lub przy wysyłkach pocztowych przynosi tym lepsze efekty, im dokładniej Klient określi swoją grupę docelową i swoje cele. Do takiej formy działań marketingowych na polskim rynku przekonuje się coraz więcej przedsiębiorstw. Marketing komunikacji bezpośredniej z wykorzystaniem baz danych B2B i B2C przestaje być nowinką czy modą, a staje się koniecznością.