Pekao: dzienne tempo przyrostu nowych klientów mobilnych w PeoPay wzrosło o 20 proc.

W ostatnim czasie bankowość mobilna Banku Pekao wykonała milowy krok do przodu. Uruchomienie BLIKa oraz Apple Pay przez Pekao spowodowało, że dzienne tempo przyrostu nowych klientów mobilnych w PeoPay wzrosło o 20%, a do usługi Apple Pay tylko w ciągu pierwszego tygodnia podpięto 21 tysięcy kart.

Nowy PeoPay został zaprezentowany w październiku zeszłego roku i od tego czasu zmienia się bardzo dynamicznie. Tylko w ciągu ostatnich kilku tygodni pojawiło się kilka ciekawych rozwiązań. W kwietniu aplikację (podobnie jak serwis pekao24.pl) wzbogacono o całodobowy kantor, później dodano też zarządzanie kartami. Największe jednak zmiany użytkownicy PeoPay otrzymali w połowie czerwca: najpierw w PeoPay pojawiła się funkcja BLIK, a 19 czerwca Pekao jako jeden z pierwszych banków w Polsce udostępnił długo wyczekiwaną usługę Apple Pay.

YAY Foto

– PeoPay to najbardziej dynamicznie zmieniający się produkt w Pekao. Cały czas słuchamy użytkowników, poprawiamy i rozbudowujemy aplikację o nowe pomysły – mówi Bartosz Zborowski, Dyrektor Departamentu Innowacji i Płatności Banku Pekao S.A.

Apple Pay spotkało się z dużym zainteresowaniem klientów. W ciągu 7 dni podpiętych zostało 21 tysięcy kart, z czego co czwarta bezpośrednio z aplikacji PeoPay.

– Innowacyjne podejście do mobilnej bankowości powoli staje się wyróżnikiem Pekao na rynku. Dla przykładu – Pekao jako jedyny bank w Polsce pozwala obecnie dodać kartę płatniczą do Apple Pay z poziomu aplikacji mobilnej – komentuje Bartosz Zborowski.

Wśród planowanych przez bank innowacji na najbliższe miesiące warto wymienić możliwość weryfikacji tożsamości klienta przez doradcę z poziomu PeoPay za pomocą PIN-u lub biometrii. Dzięki temu podczas rozmowy telefonicznej klienta z osobistym doradcą w oddziale nie będzie musiał podawać danych identyfikacyjnych, takich jak np. nazwisko panieńskie matki, a swoją tożsamość będzie mógł potwierdzić zdalnie w bankowości mobilnej. Funkcja zostanie uruchomiona w trzecim kwartale i początkowo będzie dostępna dla klientów segmentu Premium.

Także w trzecim kwartale pojawią się kolejne funkcje związane z BLIKiem. Będą to m.in. akceptacja BLIK w terminalach POS Banku Pekao, błyskawiczne przelewy na numer telefonu do użytkowników BLIK, wpłaty we wpłatomatach oraz płatności cykliczne w internecie. Już od początku lipca aplikacja będzie dostępna w trzech językach. Do aktualnie działających polskiego i angielskiego dojdzie język ukraiński. To ukłon w stronę rosnącej nowej grupy klientów – obywateli Ukrainy pracujących w Polsce. Pekao jest jednym z chętniej wybieranych przez nich banków.

Źródło: Bank Pekao