Pekao IB doradcą finansowym przy rozbudowie terminala kontenerowego DCT Gdańsk

Pekao Investment Banking oraz Citigroup pełnili rolę doradców finansowych przy refinansowaniu obecnego zadłużenia oraz sfinansowaniu budowy trzeciego terminalu dla DCT Gdańsk, dzięki czemu spółka podpisała umowę kredytu na 863,5 mln euro. Bank Pekao S.A. był jednym z banków finansujących tę inwestycję.

fot. Shutterstock

DCT Gdańsk to jeden z najszybciej rozwijających się na świecie i największy terminal kontenerowy na Morzu Bałtyckim. Jest terminalem kontenerowym łączącym Azję, Europę Zachodnią ze wschodzącymi rynkami Europy Środkowo-Wschodniej i całego Morza Bałtyckiego. Terminal jest zlokalizowany w Porcie Gdańsk. Przeładunki DCT w 2021 r. wyniosły 2,1 mln TEU (twenty-feet equivalent unit – jednostka pojemności stosowana w odniesieniu do statków i portów – odpowiednik 20-stopowego kontenera morskiego), a roczna przepustowość terminala to 2,7 mln TEU.

– Bank Pekao posiada, oprócz silnego zespołu finansowania strukturyzowanego, jak i poprzez Pekao Investment Banking, wiodące na rynku kompetencje i doświadczenie w doradztwie finansowym, m.in. w doradztwie dłużnym, ECM oraz M&A. Dzięki tej transakcji PIB umocnił swoją pozycję wiodącego doradcy finansowego przy organizacji długu dla największych polskich przedsiębiorstw i strategicznych projektów  – mówi Marek Niedużak, wiceprezes Pekao Investment Banking S.A..

Przy współudziale Pekao IB firma pozyskała od konsorcjum polskich oraz międzynarodowych banków środki, które sfinansują największą inwestycję w Europie Środkowo-Wschodniej od momentu rozpoczęcia pandemii. Uczestnikiem konsorcjum finansującego był Bank Pekao S.A.

– Zawsze cieszy nas możliwość finansowania inwestycji w infrastrukturę krytyczną o zasadniczym znaczeniu dla transportu i właściwego funkcjonowania łańcuchów dostaw, co jest szczególnie istotne w niespokojnych czasach pandemii i wojny. Zresztą DCT Gdańsk jest naszym klientem już od 2014 roku, a obecna umowa to kolejna ważna odsłona tej udanej współpracy – mówi wiceprezes Banku Pekao Jerzy Kwieciński, nadzorujący Pion Bankowości Korporacyjnej.

Budowa nowego trzeciego terminala pozwoli zwiększyć roczne zdolności przeładunkowe portu do 4,56 mln TEU na przełomie 2024 i 2025 r. Nowy terminal pozwoli na jednoczesną obsługę dwóch głębokowodnych statków o długości 400 m.

Źródło: Bank Pekao