Klienci Banku Pekao od 26 czerwca będą mogli korzystać z nowego serwisu Pekao24 na telefony komórkowe. Znajdą się w nim niektóre funkcje dostępne do tej pory w bankowości internetowej, a także narzędzia do kategoryzacji wydatków znane z aplikacji na tablety.
Nowy serwis zastąpi obecną wersję dostępną pod adresem m.pekao24.pl. Przy jego projektowaniu kierowano się dwoma głównymi kryteriami: miał być czytelny i szybko działać. Klient po zalogowaniu będzie widział od razu najważniejsze informacje, będzie też mógł samemu zdefiniować elementy widoczne po zalogowaniu (choć nie będzie to raczej RWD).
Wśród nowości znajdzie się możliwość zaciągania kredytu „na klik”. Jego parametry będą już wstępnie przeliczone, więc użytkownik dostanie gotówkę w 30 sekund. Nowy serwis pozwoli też zamówić kartę kredytową. Znajdzie się tu także narzędzie go grupowania wydatków znane z mobilnej wersji na tablety. Klienci korzystający z wersji lite dostaną też zaawansowaną wyszukiwarkę transakcji.
Dlaczego bank rozwija mobilny serwis, gdy większość instytucji inwestuje w aplikacje? Jak mówią jego przedstawiciele, wciąż duża grupa osób woli korzystać z wersji lite i nie decyduje się na pobranie aplikacji. Z raportów PRNews.pl wynika, że Bank Pekao ma 1,6 mln aktywnych użytkowników bankowości mobilnej, ale tylko 600 tys. użytkowników aplikacji na smartfony.
Bank pracuje też nad nową aplikacją mobilną – będzie gotowa pod koniec wakacji. W nowym programie Pekao połączy już aplikację do zarządzania finansami osobistymi z programem obsługującym płatności HCE. Obecnie klienci banku muszą używać dwóch osobnych aplikacji.