PeP przekroczył pułap 200 tys. terminali płatniczych

fot. Pexels

Polskie ePłatności, operatorów płatności bezgotówkowych, procesuje już transakcje dla ponad 200 tys. terminali płatniczych w punktach sprzedaży. W 2021 roku PeP był największym w Polsce przedsiębiorstwem z branży płatności bezgotówkowych pod względem przychodów, pomimo iż jeszcze w 2016 roku firma posiadała zaledwie 24 tys. terminali.

Terminale płatnicze Polskich ePłatności są dziś obecne nie tylko w placówkach największych sieci handlowych, na stacjach benzynowych, restauracjach, hotelach, parkomatach, biletomatach, ale także w kościołach. Dzisiejsi konsumenci stawiają na szybkie, łatwe i ogólnodostępne rozliczenia bezgotówkowe. Standardem stała się obsługa form i metod płatności takich jak NFC, kody QR, Google Pay czy Apple Pay.

Przyszłością są ergonomiczne i szybkie terminale mające wielofunkcyjny ekosystem, w którym rozliczenia pełnią tylko jedną z wielu ról. Dziś urządzenie płatnicze ewoluuje w kierunku inteligentnego narzędzia biznesowego, zdolnego do zarządzania rezerwacjami, operowania własnymi programami lojalnościowymi, czy nawet koordynacją zasobów oraz logistyki.

– Naszą aspiracją jest, co już się dzieje, bycie dostawcą pierwszego wyboru w zakresie płatności w Polsce. Już niedługo klienci PeP będą mieli możliwość skorzystania z dedykowanych aplikacji. Warto tu wymienić możliwość pre-autoryzacji dla hotelarzy czy system napiwków dla gastronomi. W planach jest także integracja terminali z popularnymi aplikacjami rezerwacyjnymi oraz systemami sprzedażowymi firm trzecich – mówi Jarosław Mikos, Prezes Zarządu Polskich ePłatności.

Źródło: Polskie ePłatności