W Polsce pojawiły się pierwsze samoobsługowe automaty, w których za napoje zapłacimy kartą zbliżeniową, zegarkiem, a nawet komórką
Wszystkich fanów płatności zbliżeniowych z pewnością ucieszy informacja o tym, że od początku roku w warszawskich Złotych Tarasach za Pepsi, 7up, czy Mirindę można płacić zbliżeniowo, czyli łatwiej i szybciej niż dotychczas. To znacznie wygodniejsze niż poszukiwanie drobnych w czeluściach damskiej torebki lub w kieszeniach męskiej marynarki. Wystarczy za zakupy zapłacić kartą lub innym urządzeniem wyposażonym w technologię MasterCard PayPass, takim jak zegarek na rękę, czy telefon komórkowy. Automaty samosprzedające to wymarzone wprost miejsce do wykorzystania tej innowacyjnej technologii.
„Jestem przekonany, że w krótkim czasie wszyscy zabiegani klienci czy spieszący na wykłady studenci, kupujący w pośpiechu w automatach swoje ulubione napoje, docenią najważniejsze zalety technologii MasterCard PayPass, takie jak wygoda, czy szybkość transakcji” – mówi Sebastian Krzyk, szef departamentu sieci akceptacji Oddziału MasterCard Europe w Polsce.
Forma płatności to jeden z elementów tego projektu, które wpisują się w najnowocześniejsze trendy
w handlu. Przełomowym wdrożeniem jest też fakt zastosowania w automatach cieszącej się ogromną popularnością technologii dotykowej oraz zastąpienie statycznej informacji o produkcie nową multimedialną formą przekazu umożliwiającą nieznany dotychczas standard komunikacji automatu vendingowego z klientem.
„Wszystkie automaty zostały wyposażone w ekrany LCD o wielkości od22 do 42 cali, na których wyświetlane są informacje o produktach oraz formach płatności dostępnych w automacie. Kupujący jedynie dotyka na panelu dotykowym wybranego produktu oraz zbliża kartę do czytnika” – mówi Kamil Sikora, Prezes Zarządu OPENVEND firmy, która dostarcza automaty. „Ale i to nie ostatnia nowinka, jeśli chodzi o automaty. Firma Openvend postarała się również o to, by wykorzystać automaty jeszcze efektywniej, wyposażając je dodatkowo w funkcjonalności nośników reklamowych. Nie jeden marketer
z pewnością zainteresuje się tym rozwiązaniem”.
„Automaty samosprzedające to krok milowy w popularyzacji transakcji zbliżeniowych. To naturalne środowisko dla popularyzacji tego typu rozwiązań” – komentuje Paweł Markowski, Dyrektor Generalny Six Pay, firmy przetwarzającej transakcje kartowe w automatach.
„Wierzymy, że prostota obsługi płatności w automatach, jaką daje technologia PayPass, szybko zaowocuje zwiększeniem liczby transakcji bezgotówkowych w całej puli zakupów dokonywanych w tego typu urządzeniach” – komentuje wdrożenia Grzegorz Jaglarski z firmy MCX Systems.
MasterCard PayPass to funkcjonalność, która może być dołączona zarówno do kart kredytowych, debetowych, jak i przedpłaconych, a przez to jest dostępna dla szerokiego grona użytkowników kart.
W tej chwili karty wyposażone w tę technologię wydają banki: BZ WBK, ING Bank Śląski, Alior Bank, mBank, Multibank, Citi Handlowy, Deutsche Bank, InvestBank, Millennium, Polbank, Inteligo, Raiffeisen Bank, GETIN Bank, Pekao S.A., BNP Paribas Fortis, GBW, a kolejne pracują nad ich wdrożeniem.
Poza siecią automatów Openvend, Kartami MasterCard PayPass i Maestro® PayPass™ można zbliżeniowo płacić m.in. w placówkach należących do sieci Empik, Smyk, coffeeheaven, Żabka i Fresh Market, McDonalds, w salonach telefonicznych ERA GSM, w sklepach komputerowych Sferis, w salonikach Kolportera, biletomatach w Warszawie oraz Worcławiu w księgarniach Matras,w perfumeriach Douglas, w sklepach sieci Venezia i Kakadu czy na stacjach paliw Shell jak również w sieci kin Cinema City i Multikino. Karty w technologii MasterCard PayPass były również oficjalnym środkiem płatniczym podczas 7 tegorocznych festiwali muzycznych i filmowych. Są one też akceptowane na wybranych stadionach sportowych Ekstraklasy.
Źródło: MasterCard