„Zakładając agencję w 1999 r. posiadaliśmy gruntowną znajomość zasad prowadzenia działań PR, ale musieliśmy przygotować się na twarde reguły gry i ogromną konkurencję. Orientacja w kierunku specjalistycznych usług branżowych dla firm IT i finansowych umożliwiła nam zbudowanie stabilnej grupy klientów. W ciągu ostatnich pięciu lat możemy poszczycić się ich małą rotacją i konsekwentnym wzrostem przychodów. Rozwój agencji jest realizowany z własnych funduszy i wypracowanych zysków. Nasza stabilna pozycja na rynku umożliwia nam oferowanie klientom usług na najwyższym poziomie” – powiedział Jacek Jakubczyk, Dyrektor Zarządzający ITBC Communication.
Urodzinom Agencji towarzyszyły dwa ważne wydarzenia: zmiana identyfikacji wizualnej firmy wraz z wprowadzeniem nowego logo oraz otwarcie biura w Pradze. Zajmuje się ono obsługą PR firm działających na obszarze Czech i Słowacji.
W swojej długofalowej strategii agencja zamierza skupić się na branżowych działaniach w modelu regionalnym, za główny cel obierając utrzymanie wysokiego standardu usług. Biura w Czechach i Polsce przewidziane są jako centra koordynacyjne. W pozostałych krajach, jak Słowenia, Węgry, Chorwacja i Rosja firma zaistniała w modelu partnerskim, współpracując z lokalnymi agencjami PR. Dzięki takim działaniom zagraniczni i rodzimi Klienci ITBC Communication będą mogli prowadzić jednolite kampanie w Europie Środkowo-Wschodniej.
Do tej pory firma zrealizowała szereg projektów komunikacyjnych dla przedsiębiorstw
z sektora finansowego, teleinformatycznego oraz dla instytucji zaufania publicznego. Obecnie agencja pracuje m.in. dla BCC (Business Consulting Center), COMP S.A., Hitachi Data Systems, Mercury, OPTIMUS S.A., Progress Software, Suzuki Motor Poland, Symbol Technologies, VERITAS Software.
W najbliższych planach agencji znajduje się także poszerzenie portfela klientów o branżę motoryzacyjną i logistyczną.
***
ITBC Communication jest agencją public relations typu full service działającą na rynku od początku 1999 roku. Obecnie agencja obsługuje 8 firm w ramach stałych umów, ponadto z kilkoma współpracuje na zasadzie odrębnych projektów. ITBC Communication zatrudnia 10 osób, a jej przychody wyniosły w 2002 roku ponad 2,15 mln zł. Od czerwca 2001 roku firma jest członkiem Związku Firm Public Relations.