W pierwszej kolejności Acxiom wyselekcjonował internautów zainteresowanych instrumentami finansowymi i przyjrzał się ich profilowi. Baza stworzona została systemem lead generation, w którym za pomocą reklamy kontekstowej oraz marketingu wyszukiwarkowego, osoby poszukujące możliwości skorzystania z produktów bankowych pozostawiają informacje o sobie i swoich potrzebach poprzez dedykowaną im ankietę online.
W ramach testu projektu, informacjami o sobie i swoich preferencjach zakupowych podzieliło się ponad 1200 osób. Z czego: 32% jest zainteresowanych i chciałoby otrzymać specjalną ofertę na kartę kredytową, 30% poszukuje atrakcyjnej oferty pożyczki gotówkowej, 30% zainteresowanych jest ubezpieczeniami na życie, 24% chętnie dowie się więcej o narzędziach inwestycyjnych, 20% ma ‘na oku’ ubezpieczenia komunikacyjne, a 15% rozważa pożyczki hipoteczne.
Ponad 56% respondentów ankiety finansowej Acxiom w przeciągu ostatnich 3 lat korzystały z pożyczek, kredytów lub systemów ratalnych, a 40% badanych planuje w najbliższym kwartale wydatki, których nie pokryje z bieżących dochodów i oszczędności.
Stając przed zakupem o wartości przekraczającej ich możliwości i zasoby finansowe 31% internautów decyduje się na rozłożenie płatności na raty, 13% bierze na ten cel pożyczki gotówkowe, a 37% cierpliwie odkłada pieniądze.
W przeciągu najbliższych 12 miesięcy w nieruchomości zamierza zainwestować ponad 18% uczestników badania. 10% planuje zaciągnięcie kredytu hipotecznego w ciągu zbliżających się 3 miesięcy, a ponad 13% rozważa jego zmianę na tańszy w innym banku.
Najwięcej internautów (45%) zainteresowanych jest kredytem w kwocie do 50 tys. PLN, 12% zaś myśli o kredycie w wysokości 101-150 tys.PLN, a 9% o sumach przekraczających 350 tys. PLN.
Wśród posiadaczy kart kredytowych (36%), 85% stara się zawsze ją spłacać w terminie, 8% przyznaje, iż czasem zdarza się im nie regulować płatności w terminie, a kolejne 7% przyznaje, że posiada stałe zadłużenie na karcie.
Biorąc pod uwagę aktualną sytuację ekonomiczną na świecie oraz w Polsce 32% ankietowanych twierdzi, iż należy raczej oszczędzać lub inwestować w bezpieczne instrumenty, ale z drugiej strony niewiele mniej, bo 27% jest skłonnych do śmiałego lokowania pieniędzy w produkty finansowe o podwyższonym stopniu ryzyka.
Codziennie w internetową ankietę Acxiom wypełnia kilkaset nowych konsumentów, którzy deklarują zainteresowanie produktami finansowymi i proszą o kontakt, wskazując przy tym preferowaną formę komunikacji (telefon, e-mail, oferta pocztowa) czy godziny kontaktu. Tak zdefiniowane leady sprzedażowe udostępniane są przez Acxiom firmom finansowym do szybkiej obsługi przez ich call center czy działy sprzedaży.
Mając na uwadze fakt, że system lead generation wymaga natychmiastowego kontaktu z respondentem poszukującym produktu, Acxiom oferuje klientom możliwość zamawiania „leadów” na konkretne produkty i natychmiastowego ich przekazywania np. do call center klienta.
Ze względu na wysoką wartość informacji o konsumentach oraz skuteczność komunikacji Acxiom zamierza rozszerzać swoją kampanię w Internecie oraz budować kolejne bazy tematyczne.