Pierwsi europejscy laureaci nagrody MasterCard Europe Co-brand Partners of The Year

Laureatów wyłoniono spośród 17 finalistów konkursu, w którego pierwszym etapie ocenie poddano ponad 2500 programów wspólnych marek realizowanych w Europie przez banki członkowskie MasterCard.

Nagrody Co-brand Partners of The Year wręczono podczas 5 europejskiej konferencji MasterCard (MasterCard Europe Affinity & Co-branding Conference) poświęconej kartom wspólnych marek. Spotkanie miało miejsce w dniach 23-24 września br. w Atenach. Polskę reprezentowali przedstawiciele czterech banków: Pekao S.A., BPH, PKO BP, i BGŻ. Uczestnicy konferencji z uznaniem przyjęli prezentację Andrzeja Budasza, Dyrektora Departamentu Klienta Detalicznego BPH, przedstawiającego sukcesy BPH w zakresie upowszechniania w Polsce kart Co-branded. Bank BPH jest polskim liderem wśród banków członkowskich MasterCard w zakresie wydawnictwa kart typu Co-branded i Affinity z logo MasterCard.

Zdaniem polskich bankowców uczestniczących w konferencji dała im ona możliwość wymiany doświadczeń z przedstawicielami innych europejskich banków, jednak przede wszystkim pozwoliła na nawiązanie obiecujących kontaktów biznesowych.

„W zeszłym roku Polska zajęła drugie miejsce w regionie Europy Środkowo-Wschodniej pod względem liczby programów kart wspólnych marek uruchomionych przez banki członkowskie MasterCard. Wierzę głęboko, że w przyszłym roku wśród laureatów nagrody MasterCard Europe Co-Brand Partner of The Year znajdą się też banki z Polski” – powiedział Wiesław Federowicz, Dyrektor Generalny przedstawicielstwa MasterCard Europe w Polsce.

Karty wspólnych marek to karty płatnicze wydawane przez banki we współpracy z podmiotami komercyjnymi (karty typu Co-branded) lub z organizacjami non-profit (karty typu Affinity). Karty Co-branded pozwalają bankom zaspokajać różnorodne potrzeby konsumentów – powstały programy skierowane do konkretnych grup docelowych, poczynając od studentów, fanów piłki nożnej, melomanów, poprzez grupy zawodowe po inwestorów i pięćdziesięciolatków. Rozwój nowych technologii – wprowadzenie kart chipowych – umożliwiło stworzenie programów lojalnościowych, w których uczestniczy nie jeden, a wielu partnerów. Natomiast karty Affinity są adresowane do ludzi, którzy płacąc kartą za towary i usługi, nie ponosząc przy tym żadnych dodatkowych kosztów, chcą wspierać organizacje niekomercyjne realizujące szlachetne cele społeczne, edukacyjne czy kulturalne.