Pierwsze datkomaty od Mastercard i Caritas staną wkrótce w dziesięciu lokalizacjach na terenie kraju

Do końca października Mastercard i Caritas Polska zainstalują pierwsze jedenaście datkomatów w dziesięciu różnych miejscach na terenie całego kraju. Nowe urządzenia pozwolą na szybkie i wygodne przekazanie donacji na wybrany cel charytatywny Caritas w formie zbliżeniowej – kartą, telefonem lub dowolnym urządzeniem mobilnym z funkcją płatności.

Pomysłodawcą projektu jest Mastercard, zaś partnerami wdrożenia firmy Polskie ePłatności, jako agent rozliczeniowy, oraz Mago S.A., integrator rozwiązań dla sektora handlu, w tym dostawca rozwiązań samoobsługowych. Inicjatywę wsparły także PKP S.A. oraz Przedsiębiorstwo Państwowe „Porty Lotnicze” (PPL) udostępniając miejsce dla datkomatów w obiektach obsługi pasażerów w największych polskich miastach.

Datkomaty to wyposażone w ekran dotykowy, samoobsługowe automaty umożliwiające przekazywanie zbliżeniowo bezgotówkowych donacji. Na ekranie darczyńcy mogą wybrać jedną z kwot donacji, bądź też wpisać własną. Bezgotówkowe automaty pozwolą Caritas jeszcze efektywniej gromadzić środki w ramach prowadzonych zbiórek, zaś darczyńców zachęcą do okazywania dobroczynności.

Pierwszych jedenaście urządzeń zostanie zainstalowanych w takich miejscach jak: Lotnisko Chopina w Warszawie (dwa datkomaty), główne dworce kolejowe w Warszawie, Krakowie, Katowicach i Wrocławiu, Sanktuarium Matki Bożej Częstochowskiej na Jasnej Górze, Bazylika Mariacka w Kołobrzegu, Parafia pw. Chrystusa Króla w Sanoku oraz Centrum Okopowa w Warszawie. Lokalizacje te cieszą się dużą popularnością, również wśród turystów, dlatego w datkomatach będą dostępne cztery opcje językowe: polska, angielska, francuska oraz niemiecka. W najbliższej przyszłości datkomaty pojawią się także na innych popularnych lotniskach, dworcach kolejowych oraz w często odwiedzanych obiektach sakralnych.

Donatorzy będą mogli wpłacać pieniądze na jeden z kilku celów wyznaczonych przez Caritas. Tematy zbiórek są związane z bieżącymi potrzebami na całym świecie i na początek będą to cztery akcje: Rodzina Rodzinie (dla poszkodowanych w konfliktach zbrojnych), Na pomoc Bejrutowi (dla poszkodowanych w wyniku wybuchu chemikaliów w lokalnym porcie), Pomoc Wenezueli (dla cierpiących głód) oraz Program Skrzydła (pomoc polskim dzieciom w zaspokajaniu potrzeb umożliwiających edukację na odpowiednim poziomie) oraz cele statutowe Caritas Polska. Datkomaty są zarządzane zdalnie, dzięki czemu Caritas może w każdej chwili dodać nową zbiórkę, jeśli będzie wymagała tego sytuacja w kraju lub na świecie.

Projekt datkomatów jest kolejną wspólną inicjatywą realizowaną przez Mastercard i Caritas. W ubiegłym roku Bank Pocztowy zaczął wydawać specjalną kartę płatniczą z logo Caritas. Jej posiadacze automatycznie dołączają do programu Mastercard Bezcenne Chwile, w ramach którego za każdą transakcję kartą zbierane są punkty, wymieniane następnie na cegiełki dobroczynne Caritas. Ponadto do końca roku trwa promocja dla posiadaczy nowych kart, w ramach której użytkownicy programu otrzymują na start punkty o wartości 215 zł, które mogą przeznaczyć na cele charytatywne.

Źródło: Mastercard