Pierwsze notowanie ComPress SA

ComPress SA opracował średniookresową strategię inwestycyjną na lata 2008-2010 mającą na celu wzrost przychodów oraz obniżenie kosztów realizacji projektów, a tym samym zwiększenie ich zyskowności. Spółka przewiduje rozwój struktur odpowiedzialnych za organizację wydarzeń specjalnych (eventy) oraz grup kompetencyjnych w obszarze Relacji Inwestorskich oraz internetowego PR. ComPress nie wyklucza akwizycji firm wyspecjalizowanych we wskazanych obszarach.

Spółka planuje również wprowadzenie na rynek produktu z obszaru komunikacji wewnętrznej oraz uporządkowanie oferty usług szkoleniowych i aktywną ich sprzedaż na rynku. Spółka planuje wprowadzenie systemów informatycznych wspierających zarządzanie projektami oraz budowanie relacji z klientami (CRM). Profesjonalne środowisko informatyczne pozwoli zwiększyć sprawność obsługi klientów i wpłynie na ograniczenie kosztów operacyjnych związanych z realizacją projektów.

– Debiut giełdowy to konsekwencja niemal rocznego procesu budowania silnego zespołu konsultantów, porządkowania portfela usług i analizy rentowności projektów – mówi Bogdan Biniszewski, prezes zarządu ComPress S.A. – Stworzyliśmy podstawy wzrostu spółki i opracowaliśmy strategię rozwoju w latach 2008-2010. Realizacja planów pozwoli uzyskać w 2010 r. zysk netto na poziomie 0,5 mln zł., co oznacza wzrost o ponad 50% w porównaniu z wynikiem roku poprzedniego.

Agencja Public Relations ComPress SA zamknęła rok 2007 przychodami ze sprzedaży na poziomie 5,75 mln złotych, co oznacza wzrost o ponad 22% w porównaniu z rokiem poprzednim. Zysk netto po audycie finansowym wyniósł 312,3 tys. złotych.

ComPress planuje zamknąć rok 2008 przychodami na poziomie 6,3 mln zł i zyskiem netto 350 tys. zł. Po przeprowadzonej emisji akcji spółka określiła szacunkowy wzrost przychodów w 2009 roku na 20% i zysku netto na 18%. Firma planuje, że w 2010 roku należy spodziewać się efektów wynikających z realizacji strategii, co wpłynie na wyniki finansowe. Przychody mają rosnąć o 25%, zaś zysk netto aż o 30%.

Źródła przychodów ComPress SA opierają się na trzech filarach. Firma generuje przychody na bazie długookresowych kontraktów obejmujących stałą obsługę w zakresie Public Relations. Aktualnie firma posiada ponad 20 stałych kontraktów z polskimi i międzynarodowymi firmami. Dodatkowy przychód agencji wynika z prowadzenia krótkoterminowych projektów doradczych w obszarze organizacji wydarzeń specjalnych, marketingu sportowego, kampanii Corporate Social Responsibility, komunikacji kryzysowej, internetowego PR. Trzeci obszar generowania przychodów ComPress SA stanowią szkolenia, w tym treningi medialne.