Pierwsze ogólnopolskie badanie dotyczące assistance

Europ Assistance Polska przeprowadziło pierwsze w Polsce ogólnokrajowe badanie dotyczące assistance. Badanie jest kolejną już inicjatywą Europ Assistance w Polsce mającą na celu dalsze zwiększenie świadomości assistance polskich klientów oraz oferowanie rozwiązań odpowiadających dokładnie ich potrzebom.

Podstawowe wnioski z badania wskazują na większą niż powszechnie dotychczas sądzono świadomość ubezpieczeń assistance w polskim społeczeństwie. Aż 14% z grupy badawczej, raz korzystała z usługi assistance, przy czym ponad 40% z tej grupy robi to kilka razy w roku.

Analiza potrzeb polskich klientów pokazała, iż do najchętniej wykorzystywanych usług assistance należy assistance komunikacyjny, związany przede wszystkim z ubezpieczeniem samochodu (76% mężczyzn i 64% kobiet wskazało na tą odpowiedź). Takie też są najczęstsze skojarzenia Polaków związane z pojęciem „assistance”- 55,4% respondentów kojarzy assistance z pomocą drogową.

Na kolejnym miejscu w zakresie zdefiniowania pojęcia „assistance” znalazło się „udzielnie pomocy podczas podróży”- 22,4% wskazań, a następnie „opieka medyczna”- 19,8% odpowiedzi. Assistance, jako opieka medyczna zostało zdefiniowane głównie przez kobiety- 24,9% odpowiedzi oraz osoby starsze- aż 37,8% wskazań.

Jako najbardziej użyteczną formę pomocy wymieniano holowanie auta (głównie wskazywali na to mężczyźni oraz osoby w wieku 26-35 lat) oraz pomoc medyczną udzieloną w kraju oraz za granicą- tą odpowiedź wybierały głównie kobiety i osoby powyżej 50 roku życia. Kobiety często również określały home assistance, jako użyteczne świadczenie – 20,9% wskazań wśród respondentek.

Respondenci najczęściej wskazywali, iż assistance otrzymali wraz z ubezpieczeniem OC i AC-  74,5 % wskazań. Na kolejnym miejscu znalazło się ubezpieczenie domu lub mieszkania – 15,6% odpowiedzi, a następnie ubezpieczenie turystyczne – 11,3% wskazań.

Do interesujących wniosków prowadzi analiza badania kanałów dystrybucji informacji na temat ubezpieczenia assistance. Pomimo, że nadal preferowane są informacje uzyskane bezpośrednio podczas zakupu polisy ubezpieczeniowej, produktu bankowego bądź samochodu- 71% wskazań, to w przypadku osób młodszych (do 25 roku życia) mile widziany byłby również komunikat dostarczony w formie SMS- 52,7% odpowiedzi lub email informacyjny- aż 60,5% wskazań.

Dobrą wiadomością dla instytucji dedykujących usługi assistance swoim klientom jest fakt, że prawie 60% zapytanych deklaruje, że wykonane na ich rzecz usługi assistance wzmocniły ich więź z firmą, od której je otrzymali.

Badanie przeprowadzono na reprezentatywnej dla populacji Polski grupie osób w wieku powyżej 18 lat.

Badanie, przeprowadziła wiodąca na rynku ubezpieczeniowo-bankowym firma badawcza – ARC Rynek i Opinia, na podstawie kwestionariusza pytań opracowanego przez Europ Assistance Polska.
Źródło: Europ Assistance Polska