Agencja Horabik i Media działała na rynku monitoringu mediów od 1997 roku. Początkowo działalność firmy ograniczała się jedynie do monitorowania prasy jednak z biegiem czasu oferta była rozszerzana o tworzenie produktów bardziej rozbudowanych takich jak: przeglądy prasy, przeglądy mediów elektronicznych oraz analizy ilościowe i jakościowe. W chwili prze-jęcia HiM oferował całą gamę produktów pozwalających na kompleksową obsługę wizerunku mediowego firmy bądź instytucji. W 2003 roku dla HiM pracowało 20 osób.
Przejęcie firmy Horabik i Media odbywało się kilkuetapowo. Rozmowy rozpoczęliśmy wio-sną 2003 roku. Później prowadzone były prace dopasowujące rozwiązania informatyczne, które zakończyliśmy w grudniu ubiegłego roku. W tej chwili, dzięki zintegrowaniu systemów, możliwe jest świadczenie usług dopasowanych w najdrobniejszych szczegółach do potrzeb naszych klientów.
Obecnie, grupa firm Instytutu Monitorowania Mediów obsługuje kilkuset klientów. W ostat-nich latach zaufało nam 48% firm, znajdujących się na liście 500 najcenniejszych polskich przedsiębiorstw, opublikowanej w „Rzeczpospolitej” z 15.04.2004 r. W portfelu naszych klientów znajdują się między innymi firmy z branż: paliwowej, ubezpieczeniowej, motoryza-cyjnej, farmaceutycznej, telekomunikacyjnej, informatycznej, medialnej, urzędy i minister-stwa oraz agencje public realtions.
Instytut Monitorowania Mediów monitoruje 450 tytułów prasowych, 8 stacji telewizyjnych, 9 stacji radiowych oraz polskie zasoby internetu. Profesjonalny monitoring prowadzony przez IMM jest bazą dla bardziej złożo-nych produktów, jakimi są: indywidualne serwisy informacyjne, analizy przekazów mediowych, a także raporty wizerunkowe oraz porównawcze.
Od 2002 roku Instytut Monitorowania Mediów jest członkiem FIBEP – elitarnej organizacji zrzeszającej ponad 80 firm monitorujących media z kilkudziesięciu krajów.