Przygotowania były skrupulatne. Firma PRESS-SERVICE Monitoring Mediów przeprowadziła szczegółową analizę materiałów, które na przestrzeni ostatnich dwunastu miesięcy pojawiały się w mediach w związku z działaniami określanymi jako marketing sportowy.
…”Na codzień wyszukujemy dla naszych Klientów informacje z wszystkich mediów na zdefiniowane przez nich zagadnienia. Dysponujemy bogatym archiwum, a przede wszystkim posiadamy autorskie narzędzia informatyczne służące do przechowywania danych oraz przeprowadzania analiz. Skorzystaliśmy z nich do realizacji powierzonego nam zadania. Przeprowadziliśmy dokładną selekcję wycinków prasowych, materiałów z internetu oraz nagrań radiowo-telewizyjnych. Następnie przeprowadziliśmy wnikliwą analizę ilościowo-jakościową dotyczącą prezentowanych wydarzeń sportowych, a także osobistości polskiego sportu. W ten sposób wytypowaliśmy kandydatów do nagrody w kategoriach: Sponsor Roku 2004 (45 firm), Wydarzenie Roku 2004 (26 wydarzeń sportowych) oraz Sportowiec Roku 2004 (28 kandydatów)…”mówi Wiceprezes firmy PRESS-SERVICE Monitoring Mediów – Pan Sebastian Bykowski.
Kolejnym etapem był wybór zwycięzców przez głosowanie powszechne za pośrednictwem ankiety umieszczonej w internecie na stronie www.ae.poznan.pl/dms. W ankiecie wzięły udział 4823 osoby. Dnia 7 listopada o godzinie 16-tej zakończono głosowanie- a tym samym pierwszy etap, który pozwolił na wyłonienie pięciu kandydatów każdej z trzech kategorii.
Otrzymano następujące wyniki: w kategorii Sponsor Sportu 2004 firmy-Era – Polska Telefonia Cyfrowa Sp. z o.o. 1166 głosów, Lech Premium – Kompania Piwowarska S.A.- 967 głosów, Idea – Polska Telefonia Komórkowa Centertel Sp. z o.o – 797 głosów, Telekomunikacja Polska 618 głosów i Groclin – Intern Groclin Auto S.A. 523 głosy.
W kategorii Wydarzenie Sportowe 2004: Idea Prokom Open 875 głosów, J&S Cup 872 głosy, Puchar Świata w Skokach Narciarskich w Zakopanem 852 głosy, Mistrzostwa Polski Strong Man – 845 głosy oraz Tour de Pologne 839 głosów. Natomiast w kategorii Sportowy Wizerunek 2004 do grona laureatów zostali zakwalifikowani: Otylia Jędrzejczak- 1371 głosy, Mariusz Pudzianowski 1132 głosy, Robert Korzeniowski 1214 głosy, Adam Małysz 1189 głosów oraz, Sylwia Gruchała – 810 głosów.
Od wczoraj znamy ostatecznych zwycięzców. Wyłoniła ich specjalna komisja złożona z przedstawicieli świata sportu i marketingu. Statuetki zostały wręczone 25 listopada br. w trakcie Dni Marketingu Sportowego na poznańskiej Akademii Ekonomicznej. W kategorii Sponsor Sportu 2004 zwyciężyła Telekomunikacja Polska, Sportowcem Roku 2004 została Otylia Jędrzejczak, natomiast uhonorowanym tegorocznym wydarzeniem Tour de Pologne. …”Nagrody, piękne figurki projektu Filipa Moskalika przedstawiające postać sportowca, są zwieńczeniem pracy i wysiłku samych sportowców, a także firm i organizatorów imprez, które krzewią sport w Polsce. Jako jedni z przedstawicieli Komisji DeMeS, wyrażamy przekonanie, że nagroda ta będzie początkiem do rzeczywiście prężnego rozwoju marketingu sportowego i samego sportu w naszym kraju. Wsparcie imprezy przez media może tylko stymulować ten słuszny i zdrowy kierunek w sponsoringu. Przeprowadzając analizy posiadanych przez nas materiałów pozyskanych w procesie monitoringu mediów stwierdziliśmy, że wszyscy kandydaci, a szczególnie ci wyłonieni w pierwszym etapie przez głosowanie powszechne, mają bardzo wyraźny wizerunek medialny. Są to osoby i firmy, które praktycznie codziennie widoczne są w mediach w powiązaniu ze sportem. Nie tylko przysługują się popularyzacji sportu, ale również realizując cel powszechnie akceptowany społecznie budują swój pozytywny i przyjazny wizerunek. Realizacja celów marketingowych poprzez działania z zakresu sponsoringu sportowego jest rzeczywiście opłacalna, na co wskazują chociażby liczby uzyskane z obliczeń ekwiwalentu reklamowego, a to tak naprawdę dopiero początek całej analizy słuszności podejmowania tego rodzaju inwestycji przez firmy i instytucje”… mówi Sylwia Krzewińska Marketing/ PR Manager w firmie PRESS-SERVICE Monitoring Mediów.
Wypromowanie profesjonalnego modelu zarządzania w polskim sporcie, a zarazem ukazanie ogromnych możliwości, jakie daje marketing sportowy jest właśnie celem Konferencji Dni Marketingu Sportowego. Samą Konferencję uświetniły gwiazdy polskiego sportu oraz wybitni eksperci marketingu sportowego. Przed nami koniec wydarzenia zasługującego na miano największego i najważniejszego wydarzenia marketingu sportowego w Polsce, na które pozostaje nam serdecznie wszystkich zaprosić już …w następnym roku.