Pierwsze trzy opłatomaty PKO Banku Polskiego we Wrocławiu

Mieszkańcy Wrocławia mogą już korzystać z opłatomatów – urządzeń samoobsługowych znajdujących się w siedzibie Urzędu Miasta. Dzięki nim mogą zapłacić podatek lub wnieść opłatę za wydanie prawa jazdy bądź dowodu osobistego. Transakcje są możliwe zarówno gotówką, jak i kartą płatniczą.

– Jest to nowatorskie rozwiązanie, którym dysponuje niewiele banków. PKO Bank Polski jako pierwszy na rynku wprowadził opłatomat umożliwiający dokonywanie płatności kartą płatniczą. Liczymy, że to rozwiązanie spotka się z zainteresowaniem jednostek samorządowych, ponieważ z powodzeniem może przyczynić się do sprawniejszej obsługi mieszkańców, jednocześnie kreując wizerunek nowoczesnego i przyjaznego urzędu – mówi Konrad Grajeta, dyrektor Departamentu Produktów Zarządzania Środkami Finansowymi.

Trzy urządzenia są od 24 kwietnia br. dostępne w Centrach Obsługi Mieszkańców we Wrocławiu przy pl. Nowy Targ 1-8, ul. G. Zapolskiej 4 oraz al. Kromera 44. Dzięki nim mieszkańcy mogą opłacić podatki (decyzja podatkowa musi zawierać kod dwuwymiarowy 2D, opłatę można dokonać tylko poprzez zeskanowanie decyzji przy pomocy skanera kodów na urządzeniu), zapłacić za rejestrację samochodu oraz prawo jazdy, w tym pozwolenie na kierowanie tramwajem, zapłacić za informację adresową oraz wnieść opłatę skarbową.

Płatności można dokonać za pomocą kart płatniczych systemów Visa i Mastercard oraz gotówką. Korzystanie z opłatomatu nie wiąże się z żadnymi prowizjami ani opłatami. Po zakończeniu transakcji klient otrzyma potwierdzenie.

W lipcu 2012 roku PKO Bank Polski wygrał przetarg na obsługę budżetu miasta Wrocławia. Dla wrocławian zmiana banku oznaczała poszerzenie sieci punktów, w których można dokonywać płatności na rzecz miasta. Mieszkańcy będą mogli odtąd realizować je w kasach urzędu oraz w 26 oddziałach banku.