Minął pierwszy rok działalności interaktywnej telewizji 4fun.tv skierowanej do grupy młodych widzów. Stacja zrealizowała zakładane cele strategiczne związane z budowaniem zasięgu technicznego, oglądalności, pozyskiwaniem lojalnych odbiorców – użytkowników serwisów interaktywnych oraz tworzeniem nowoczesnej oferty skierowanej do reklamodawców. Jako jedyna stacja w Polsce oferuje unikalną formułę programu opartą na zintegrowanej komunikacji pomiędzy kanałem telewizyjnym, telefonem komórkowym i Internetem. W lutym 2005 roku średnia dzienna oglądalność wyniosła 280 tys. widzów w wieku 13-29 lat, co stanowi 20% rynku stacji młodzieżowych w Polsce (4fun.tv, Viva, MTV).
W chwili obecnej 4fun.tv dociera za pośrednictwem wszystkich największych platform cyfrowych i operatorów sieci kablowych do ponad 3 mln gospodarstw domowych, przewyższając zasięgiem technicznym MTV. Można ją również obejrzeć za pośrednictwem telefonów komórkowych (Era Omnix) oraz szerokopasmowego Internetu (Chello). Obecnie AMR, czyli średnia liczba osób oglądających stację w czasie jednej minuty, na poziomie 4 806 w grupie osób 13-29 lat stanowi 51% wyników oglądalności MTV. W drugim, równie ważnym wskaźniku RCH (oglądalność), wyniki 4fun.tv stanowią już 66% oglądalności MTV (źródło: AGB). Jednoczesne konsekwentne budowanie interakcji z widzami za pomocą nowatorskich usług i serwisów interaktywnych sprawiło, że obecnie 4fun.tv posiada bazę ponad 100 tysięcy stałych użytkowników serwisów sms-owych. W bieżącym roku stacja planuje podwoić tę liczbę.
Z punktu widzenia reklamodawców 4fun.tv to medium stanowiące platformę zintegrowanej i nowoczesnej komunikacji marketingowej precyzyjnie docierające do grupy docelowej.
Stacja znalazła również uznanie na arenie międzynarodowej, czego dowodem jest nagroda New Channel of the Year przyznana na dorocznym konkursie HOT BIRD TV Awards w Wenecji, za pomysł na konwergencję mediów. 4fun.tv jest pierwszym kanałem telewizyjnym z Polski, który otrzymał to wyróżnienie.
„Ekspansja telewizji satelitarnych zwykle przebiega według pewnego schematu. Format sprawdzony i przyjęty na określonym rynku, odnoszący na nim sukces z łatwością wkracza na rynki innych krajów. Efekt skali przy proporcjonalnie niższym wzroście kosztów powoduje, że wejście na każdy kolejny rynek jest stosunkowo łatwiejsze i tańsze. W ciągu zaledwie kilku lat możliwe jest rozwinięcia małej lokalnej telewizji do postaci silnego, międzynarodowego przedsięwzięcia i taki właśnie jest nasz cel” – mówi Dariusz Stokowski, Prezes 4fun.tv.
Plany budowy oglądalności na rok 2005 zakładają utrzymanie obecnej, wysokiej dynamiki wzrostu, a co za tym idzie pozyskanie widowni na poziomie obecnych liderów rynku. Do końca br. 4fun.tv zamierza docierać do blisko 3,7 milionów gospodarstw domowych, czyli do 80% posiadających dostęp do sieci kablowych i odbiorników satelitarnych. 4fun.tv planuje również ekspansję na rynki zagraniczne. Jeszcze w tym roku 4fun.tv będzie można oglądać w Czechach. Prowadzone są również negocjacje z kontrahentami w Holandii, Włoszech, Turcji, Rosji, Stanach Zjednoczonych, a także na Węgrzech.
Pomysł i formuła telewizji 4fun.tv, jak również jej infrastruktura informatyczna, zostały stworzone w Polsce.