Pierwsze wdrożenie ZSI w oddziale PKO Banku Polskiego

PKO Bank Polski realizuje największy z dotychczas przeprowadzanych w Polsce projektów informatycznych – wdrożenie nowego, w pełni zintegrowanego systemu obsługi klientów i księgowości. Jest on przeprowadzany etapami. Uruchomienie pierwszego oddziału obsługującego klientów w nowym systemie poprzedziły miesiące przygotowań.

Prace nad projektem ZSI rozpoczęły się w październiku 2003 roku po podpisaniu umowy dostawy i wdrożenia nowego systemu pomiędzy PKO BP a konsorcjum Accenture Sp. z o.o., Alnova Technologies Corporation S.L. oraz Softbank S.A. W maju br. rozpoczął się etap testowania wykorzystywanego oprogramowania – najpierw w tzw. oddziale laboratorium, następnie w oddziale modelowym.

Etap oddziału laboratorium trwający od 20 maja do 25 lipca 2005 r. polegał na badaniu poprawności funkcjonowania oprogramowania ZSI na danych historycznych. Uzyskane informacje wykorzystano do przygotowania wersji systemu, którą zastosowano w kolejnym etapie testów – oddziale modelowym. Tym razem, od 3 sierpnia do 25 listopada br. system realizował rzeczywiste transakcje (także wykonywane poprzez elektroniczne kanały dostępu), w rzeczywistym czasie, na rachunkach klientów, którymi byli pracownicy banku i konsorcjum. Etap ten pozwolił na zbadanie gotowości operacyjnej banku do wdrożenia pilotowego ZSI i przetestowanie wykorzystywanych rozwiązań.

Wnioski dotyczące funkcjonowania Zintegrowanego Systemu Informatycznego, zebrane w trakcie obydwu testów wykorzystano w pracach nad uruchomieniem pierwszego, pilotażowego oddziału przy ul. Bagatela w Warszawie pracującego w nowym systemie, obsługującego rzeczywistych klientów banku – zarówno obecnych, jak i przyszłych, którzy będą chcieli w tej placówce założyć rachunek, otworzyć lokatę, czy złożyć wniosek o kredyt.

Andrzej Podsiadło – prezes Zarządu PKO BP: – Doświadczenia wyniesione z wdrożenia pilotażowego pozwolą na rozpoczęcie w przyszłym roku masowego wdrożenia nowego systemu w całej sieci oddziałów banku. Proces ten powinien się zakończyć w 2007 roku.

Nowa technologia informatyczna powinna znacząco zwiększyć komfort i szybkość obsługi we wszystkich naszych placówkach oraz umożliwić zaproponowanie Klientom jeszcze bardziej atrakcyjnej oferty produktów i usług, wraz z gwarancją dotrzymania najwyższych standardów bezpieczeństwa.