Bank DNB wstrzymuje bezpośrednią obsługę klientów indywidualnych. Przez koronawirusa

Bank DNB poinformował o czasowym wstrzymaniu bezpośredniej obsługi klientów indywidualnych w centrali banku przy ul. Postępu 15c w Warszawie na IX piętrze do odwołania. 

fot. Shutterstock

Jak czytamy w komunikacie banku, ma to związek z zagrożeniem epidemiologicznym i koniecznością ograniczenia ryzyka rozprzestrzeniania się choroby (COVID-19). DNB informuje, że wnioski nadal można składać drogą elektroniczną lub listem poleconym z notarialnie poświadczonym podpisem.

DNB działa na małą skalę. Bank obsługuje ok 9 tys. klientów w zakresie obsługi posprzedażowej produktów hipotecznych. Od grudnia 2019 r. bank nie obsługuje klientów w zakresie produktów bankowych. Skupia się przede wszystkim na obsłudze korporacji.

Niewykluczone, że na podobny krok zdecydują się także inne instytucje. Na razie sektor bankowy koncentruje się przede wszystkim na działaniach mających na celu ewentualne wsparcie kredytobiorców. Rozważane są m.in. takie scenariusze jak wakacje kredytowe.

– Podjęliśmy wcześniej prace przygotowawcze do rozmów z regulatorami i nadzorcami na okoliczność negatywnego rozwoju sytuacji. Ważne jest zapewnienie ciągłości działania banków, by wszyscy klienci mieli dostęp do usług bankowych z uwzględnieniem sytuacji awaryjnych – chodzi o przygotowanie specjalnych procedur, przetestowanie dodatkowych ośrodków zapasowego działania banków – mówi cytowany w depeszy PAP Krzysztof Pietraszkiewicz, prezes ZBP.