Pierwszy kwartał ERGO Hestii: bardzo dynamiczny wzrost składki

Grupa ERGO Hestia w pierwszym kwartale 2015 roku poprawiła swoje wyniki sprzedażowe produktów życiowych i majątkowych wobec analogicznego okresu 2014 roku. Dobre wyniki idą w parze z jakością zgodnie z wynikami badań klienci  ERGO Hestii polecają likwidację szkód swojego ubezpieczyciela dwa razy częściej niż klienci innych towarzystw ubezpieczeń.


W pierwszym kwartale 2015 r. składka przypisana brutto Grupy ERGO Hestia wyniosła 1,298 mld zł i była aż o 17,4 proc. wyższa niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.

Największa spółka Grupy, STU ERGO Hestia, poprawiła swoje wyniki sprzedażowe w pierwszym kwartale 2015 r. wobec tego samego okresu w roku 2014. Rosła z dynamiką 103,7  proc., osiągając sprzedaż ubezpieczeń na poziomie 896,98 mln zł. Również spółka życiowa może pochwalić się rozwojem: sprzedaż rosła z dynamiką 166,6 proc., osiągając poziom 400,86 mln zł w pierwszym kwartale. Te wyniki Grupa zawdzięcza przede wszystkim nawiązaniu nowych umów z sektorem bankowym, a także znacząco lepszej sprzedaży produktów życiowych klientom detalicznym.

Zysk netto dla spółek Grupy sięgnął 32,15 mln zł i był mniejszy o 54,2 proc. wobec tego samego kwartału 2014 r. Wynik techniczny wyniósł 37,69 mln zł, co oznaczało dynamikę na poziomie 57,3 proc.

– Słabszy wynik techniczny jest konsekwencją przede wszystkim spadku rentowności ubezpieczeń korporacyjnych. Główną przyczyną są tu spadające od ubiegłego roku stawki oraz coraz większa konkurencja. W obszarze ubezpieczeń detalicznych utrzymujemy konsekwentnie założony kurs komentuje Grzegorz Szatkowski, wiceprezes ERGO Hestii ds. finansowych. Natomiast wynik finansowy jest zależny od sytuacji na rynkach finansowych. Tutaj w szczególności dało się odczuć spadającą rentowność papierów skarbowych dodaje Grzegorz Szatkowski.

W pierwszym kwartale Grupa ERGO Hestia otworzyła pierwsze w Polsce crowdsourcingowe ubezpieczeniowe Forum Idei. Każdy, kto chce zabrać głos w dyskusji o ubezpieczeniach, może dodać własny pomysł i dyskutować o zmianach, jakie chciałby wprowadzić do ubezpieczeń. To był kolejny krok ERGO Hestii w otwarciu kolejnych kanałów kontaktu w dialogu z klientem. Po kilku miesiącach Forum ma już przeszło 310 użytkowników, którzy zgłosili 66 pomysłów i napisali ponad 540 komentarzy.

W tym okresie ERGO Hestia nadal inwestowała w rozwój najwyższego standardu ochrony pierwsza spółka świadcząca usługi z zakresu zarządzania ryzykiem Hestia Loss Control została partnerem Hartford Steam Boiler na Europę Środkowo-Wschodnią. Obydwie firmy będą wspólnie oferować usługi inżynieryjne związane z identyfikacją i oceną ryzyka oraz rozwiązań prewencyjnych na światowym poziomie.

Pod koniec marca ERGO Hestia przystąpiła do wspólnego przedsięwzięcia największych polskich ubezpieczycieli Bezpośredniej Likwidacji Szkód. Dzięki temu klienci wszystkich marek ubezpieczyciela (ERGO Hestii, MTU i You Can Drive) mogą zlikwidować szkodę w towarzystwie, z którym zawierały umowę komunikacyjnego OC. Dla klientów tych marek oznacza to, że:

  1. Klienci ERGO Hestii polecają naszą likwidację dwa razy częściej niż klienci innych towarzystw ubezpieczeń,
  2. W prostych szkodach komunikacyjnych wypłacamy odszkodowanie natychmiast po telefonicznym przyjęciu zgłoszenia,
  3. Przekazujemy naszym klientom bezpośredni kontakt telefoniczny i mailowy do opiekuna szkody,
  4. 175 rzeczoznawców mobilnych w całej Polsce odwiedza naszych klientów w dowolnym miejscu i czasie maksymalnie w ciągu 48 godzin od zgłoszenia,
  5. Rzeczoznawca mobilny wykonuje na miejscu ocenę techniczną i przy prostych szkodach ma możliwość podjęcia decyzji o wypłacie odszkodowania.