Pierwszy sprzedażowy kontakt z ubezpieczeniami jest u Google’a

Gdzie specjaliści ds. marketingu firm zajmujących się świadczeniem usług finansowych powinni efektywnie lokować swoje budżety? Według firmy analitycznej Bizible ich oczy winny być skierowane przede wszystkim na działania reklamowe w wyszukiwarce Google’a.

Celem badania “Multi-touch Attribution for Companies with Sales Teams” było wskazanie, który z marketingowych kanałów jest najbardziej skuteczny w kontekście tzw. pierwszego kontaktu odbiorcy z produktem lub też usługą. Firma Bizible przeanalizowała sprzedażową historię 480 tysięcy tzw. leadów (pozyskanych klientów) z 10 branż (m.in.: finanse, handel detaliczny, nieruchomości, turystyka). Jej eksperci wzięli pod uwagę następujące narzędzia promocyjno-sprzedażowe: marketing bezpośredni i rekomendacji oraz reklamę z wykorzystaniem internetowych banerów, poczty elektronicznej, mediów społecznościowych i wyszukiwarki internetowej.

Okazało się, że pomimo ewolucji marketingu oraz ogromnego wachlarzu możliwości prowadzenia kampanii reklamowych, jeden kanał zdominował całe zestawienie. Okazała się nim wyszukiwarka Google’a. W przypadku usług finansowych odpowiadała ona za aż 77% pierwszych kontatów z produktem lub też usługą. Z 10 branż, które zostały przebadane przez ekspertów z firmy Bizible, aż 9 z nich reklama w wyszukiwarce Google’a była tym marketingowym rozwiązaniem, dzięki któremu firmy pozyskały najwięcej nowych klientów. Wynik ten nie dziwi Dariusza Zanieckiego – Head of Tracking & Search Analytics w firmie Ingenious Technologies Polska:

– Pomimo wielkiej popularności mediów społecznościowych, pozycja Google nie maleje, ale w dalszym ciągu zyskuje na znaczeniu. Według ostatnich danych z maja, już 20 milionów Polaków korzysta z wyszukiwarki tego giganta z Mountain View każdego miesiąca. To oznacza, iż w jego zasięgu znajduje się aż 93% internautów z kraju. Tym samym wzrasta sprzedażowy potencjał tego kanału marketingowego. Ponadto od lat zapytania związane z usługami finansowymi cieszą się w Google’u ogromną popularnością. Najlepiej o tym świadczą ceny słów kluczowych, które są najdroższe na tle innych branż.

Google w dalszym ciągu zarabia kilka razy więcej na swoich użytkownikach aniżeli np. Facebook. Według ustaleń serwisu Business Insider, każdy użytkownik wyszukiwarki tego giganta z Mountain View jest wart 6 dolarów (w porównaniu z 2 dolarami osoby korzystającej z portalu Zuckerberga). Reklamowa moc Google’a ma nie tylko swoje przełożenie w bezpośredniej sprzedaży. Dzięki płatnym rozwiązaniom w wyszukiwarce marka lub też firma może wzmocnić swój wizerunek. Autorzy rocznego badania “Search for Brands Industry Research” twierdzą, iż dzięki zastosowaniu kampanii reklamowych w wyszukiwarce Google’a, rozpoznawalność marki finansowej wzrasta o 6,6%.

– W przypadku branży finansowej sprzedaż online z roku na rok zyskuje na znaczeniu. Obecnie połowa spośród największych towarzystw i ubezpieczycieli direct (oferujących ubezpieczenia przez internet lub telefon) umożliwia to w pełnym tego słowa znaczeniu (np. pozwala odnowić polisę czy też stworzyć e-konto dla klienta). Myślę jednak, że bardzo realne jest to, iż do 2020 roku sprzedaż usług i produktów finansowych w całości przeniesie się do internetu, w lwiej części właśnie do Google’a – prognozuje Zaniecki.

Ingenious Technologies Polska