Piłkarzyki – wiosna 2005

Gra w Piłkarzyki polega na stworzeniu i prowadzeniu wirtualnej drużyny piłkarskiej złożonej z piłkarzy I ligi polskiej. Zadaniem uczestników jest założenie drużyny, kupienie 18 piłkarzy i wystawianie do każdej kolejki optymalnego składu. Pozycja gracza zależy od wyników, jakie osiągną wybrani przez niego piłkarze w prawdziwych meczach ligowych. Piłkarzyki w portalu Gazeta.pl stwarzają więc niepowtarzalną okazję sprawdzenia się w roli prezesa i menedżera klubu piłkarskiego. Rozgrywki wygrywa gracz, którego drużyna zdobędzie najwięcej punktów przez całą rundę jesienną. Gracze rywalizują także w zakładanych przez siebie ligach prywatnych (w edycji jesiennej było ich ponad cztery tysiące) oraz różnych klasyfikacjach dodatkowych, rankingach graczy miesiąca itp. W Piłkarzyki może grać każdy, kto posiada bezpłatne konto w portalu Gazeta.pl.

W tej edycji Piłkarzyków wszyscy gracze mają udostępniony za darmo system zaawansowanych statystyk ligowych (baza i system wyszukiwania szczegółowych statystyk, nie tylko z bieżącego sezonu, ale także z pięciu poprzednich) oraz bazy piłkarzy ligowych, w której każdy piłkarz ma swoja stronę internetową ze zdjęciem, podstawowi danymi o nim, jego statystykami. Wszystkie statystyki używane w grze dziennikarze „Gazety Wyborczej” zbierają i gromadzą od kilku sezonów jako jedyni w Polsce.

Przez cały okres trwania gry użytkownicy mogą korzystać z pakietu Piłkarzyki Plus, dzięki któremu uzyskają m.in. możliwość dodatkowej personalizacji swojego klubu czy dostęp i udział w klasyfikacji najcenniejszych drużyn. Koszt pakietu Piłkarzyki Plus wynosi 4,88 zł. Można go wykupić za pośrednictwem SMS, karty kredytowej oraz przelewu online „Płace z Inteligo”. Gracze łączący się z internetem poprzez numer dostępowy NetGazeta mogą za darmo korzystać z opcji pakietu Piłkarzyki Plus.

W zakończonej w listopadzie VI edycji gry założonych zostało ponad 80 tys. drużyn. W Piłkarzykach grają przede wszystkim mężczyźni – 94 proc. Ponad połowa z nich mieszka w dużych miastach. Najliczniejsza grupa graczy – 31 proc. – to osoby w wieku od 15 do 19 lat. Statystyczny gracz Piłkarzyków jest dobrze wykształcony – blisko 30 proc. ma wyższe wykształcenie.

VII edycja Piłkarzyków jest promowana kampanią bannerową w portalu Gazeta.pl, reklamą w komunikatorze Gadu-Gadu oraz ogłoszeniami prasowymi w „Gazecie Wyborczej”. Partnerem gry jest serwis 90min.pl. Głównym sponsorem VII edycji gry Piłkarzyki jest PZU Życie SA.

Piłkarzyki w portalu Gazeta.pl: www.gazeta.pl/pilkarzyki