PKO Bank Polski chce szczególnie zadbać o najmłodszych klientów banku

fot. MOZCO Mateusz Szymanski, Shutterstock

„W strategii na najbliższe dwa lata PKO Bank Polski zakłada podniesienie atrakcyjności swoich usług dla najmłodszych klientów m.in. poprzez wprowadzanie innowacyjnych rozwiązań, podążających za rozwojem nowoczesnych technologii” – zapowiada Katarzyna Dziwulska, dyrektor Pionu Strategii i Transformacji Cyfrowej w PKO Banku Polskim.

PKO Bank Polski nie od dziś zwraca uwagę na młode pokolenie, już przed dziesięcioma laty, 1 lipca 2013 roku, wystartował z ofertą skierowaną do tej grupy klientów, tworząc serwis internetowy, a potem aplikację PKO Junior (od 2016 roku). Od tamtej pory z oferty skorzystało prawie 730 tys. dzieci w wieku 0-12 lat.

PKO Bank Polski był pierwszym bankiem na polskim rynku i jednym z pierwszych na świecie, który zaproponował ofertę kont dla dzieci oraz kompleksowy program edukacji finansowej. Edukacją finansową najmłodszych PKO Bank Polski zajmuje się już niemal od wieku (od 88 lat) poprzez program Szkolnych Kas Oszczędności (SKO).

„Jednym z celów strategii PKO Banku Polskiego na lata 2023-25 pt. >>Przygotowani do wyzwań, nastawieni na przyszłość

Wyjaśnia, że dzięki aplikacji dziecko pod czujnym okiem rodziców zdobywa praktyczną umiejętność obsługi mobilnego konta bankowego, uczy się podstawowych umiejętności związanych z zarządzaniem swoimi pieniędzmi i oszczędzaniem oraz rozwija systematyczność.

„Aplikacja PKO Junior łączy w sobie cele społeczno-edukacyjne oraz biznesowe i wierzymy, że dzięki niej zwiększy się nie tylko baza naszych młodych klientów, ale również świadomość usług finansowych” – podkreśla Katarzyna Dziwulska.

Aplikacja przeszła gruntowny „lifting”, zyskała właśnie nowy wygląd i bardziej funkcjonalną nawigację m.in. wygodniejszy ekran startowy i wyszukiwanie funkcji w dolnym menu.

Młodzi klienci zyskają też łatwiejsze logowanie: PIN-em oraz biometrią – przez odcisk palca lub rozpoznawanie twarzy. Wzmocnione też zostały niewidoczne dla użytkownika elementy związane z bezpieczeństwem.

Jak wskazuje PKO BP to dopiero początek zmian aplikacji i serwisu internetowego PKO Junior dla dzieci i rodziców, w niedługim czasie dojdą kolejne funkcje i udogodnienia, m.in. możliwość korzystania przez dzieci z BLIKA oraz rozszerzonego zarządzania aplikacją dla dzieci przez rodziców poprzez serwis internetowy iPKO i aplikację mobilną IKO.

Nowa aplikacja mobilna PKO Junior dostępna jest dla telefonów z systemami Android i iOS. W skład oferty PKO Junior wchodzą: oprocentowane PKO Konto Dziecka, karta debetowa PKO Junior, aplikacja i serwis PKO Junior, oprocentowane Pierwsze Konto Oszczędnościowe, ubezpieczenie NNW dzieci i młodzieży od 0 do 20 roku życia, materiały edukacyjne. W najnowszej edycji rankingu „Złoty Bankier 2023” oferta PKO Banku Polskiego zajęła 2. miejsce w kategorii „ Konto dla dziecka”.

W sumie na dziecięcych kontach w PKO Banku Polskim (PKO Junior, Pierwsze Konto Oszczędnościowe poniżej 13. r.ż., konta SKO uczniów) jest obecnie 2 mld 174,5 mln zł. Dzieci wykonują średnio w miesiącu 9 transakcji bezgotówkowych, a 98,7 proc. wszystkich ich transakcji to płatności kartą.

Nie ma dobrego i bezpiecznego zarządzania pieniędzmi bez odpowiedniej wiedzy na ten temat. Dlatego PKO Bank Polski duży nacisk kładzie na edukację młodych klientów. Działający od 88 lat program SKO w latach 2010-2012 przeszedł gruntowną rewitalizację, polegającą na dostosowaniu tradycyjnej formy oszczędzania w SKO do wymogów cyfrowego świata.

Obecnie SKO to nie tylko nauka oszczędzania, ale także praktycznej bankowości, ekonomii, przedsiębiorczości, ekologii, zdrowego stylu życia, pierwszej pomocy i cyberbezpieczeństwa. SKO cieszy się dużym zainteresowaniem – umowę o prowadzenie SKO w PKO Banku Polskim podpisało 4,5 tys. szkół podstawowych z całej Polski, a oferta edukacyjna dociera do ok. miliona uczniów.

„W nowym roku szkolnym PKO Bank Polski zaproponuje też uczniom szkół ponadpodstawowych specjalny program edukacji finansowej m.in. wykorzystujący gogle VR do nauki planowania i zarządzania własnym i domowych budżetem” – podkreśla Dziwulska.

PKO Bank Polski pracuje nad kolejnymi rozwiązaniami skierowanymi do grupy najmłodszych użytkowników. Buduje m.in. nowe kanały komunikacji w oparciu o Metaverse, gdzie jest obecny od 2022 roku. Jako pierwszy bank w Polsce uruchomił tam swoją wirtualną placówkę – cyfrową kopię warszawskiej PKO Rotundy. Oddział, który zlokalizowany jest na platformie Decentraland, pełni rolę cyfrowego laboratorium służącego rozwojowi narzędzi dedykowanych obszarowi Metaverse. Bank testuje za jego pośrednictwem różne formy zaangażowania użytkowników oraz buduje know-how w zakresie obecności w świecie wirtualnym. W maju 2023 roku PKO Bank Polski zorganizował w nim w pełni wirtualne targi pracy, które odwiedziło kilkuset uczestników. Było to pierwsze tego typu wydarzenie w kraju i jedno z pierwszych na świecie.

Źródło informacji: PAP MediaRoom