Do 30 czerwca 2010 r. trwa promocja rachunku Superkonto GRAFFITI, produktu przeznaczonego dla najmłodszych klientów. Od ponad 80 lat PKO Bank Polski prowadzi też Szkolne Kasy Oszczędności, których głównym celem jest edukacja ekonomiczna uczniów.
Klienci, którzy otworzą rachunek Superkonto GRAFFITI do 30 czerwca 2010 r. mogą skorzystać z promocji i nie zapłacą za jego prowadzenie przez 6 pierwszych miesięcy. Do 30 września 2010 r. nie jest pobierana również opłata za prowadzenie konta od dotychczasowych posiadaczy.
Rachunek Superkonto GRAFFITI można otworzyć po ukończeniu 13 lat. Najmłodszym klientom, dla których często jest to pierwsze zetknięcie z bankowością umożliwia on swobodne i bezpieczne dysponowanie pieniędzmi. Dzięki dodatkowej usłudze bankowości elektronicznej można zarządzać zgromadzonymi środkami z dowolnego miejsca przez całą dobę. Informacje o stanie swoich finansów młodzi klienci dostaną SMS-em lub mailem. Do rachunku wydawana jest karta płatnicza GRAFFITI w trzech atrakcyjnych wzorach. Dzięki niej młodzi klienci mogą szybciej i wygodniej płacić za zakupy w sklepach i punktach handlowo-usługowych, np. w pizzeriach czy kinach. Karta umożliwia także doładowanie telefonu komórkowego w każdym z blisko 2,4 tys. bankomatów PKO Banku Polskiego. Do otwarcia rachunku GRAFFITI wymagana jest zgoda przedstawiciela ustawowego oraz jego obecność w oddziale przy zawieraniu umowy.
Z myślą o uczniach PKO Bank Polski prowadzi od lat dwudziestych ubiegłego wieku Szkolne Kasy Oszczędności. Umożliwiają one pierwszy kontakt najmłodszych z bankiem i pełnią trudną do przecenienia funkcję edukacyjną. Uczą zarządzania własnymi pieniędzmi, pomagają zapoznać się z podstawowymi pojęciami ekonomicznymi. SKO cementują także więzi dzieci z rodzicami poprzez promowanie wspólnego programu działań na rzecz szkoły. Zdobyte umiejętności i nawyki oszczędzania przydają się później w dorosłym życiu. W ramach SKO od ponad 40 lat organizowany jest konkurs „Dziś oszczędzam w SKO – jutro w PKO”. Wiele osób oszczędzających w SKO cechuje się lojalnością w stosunku do swojego pierwszego banku i staje się klientami PKO Banku Polskiego. Przez wiele lat Kasy nie straciły popularności, oszczędza w nich ponad 200 tys. dzieci. Mając na uwadze zmieniające się wymagania najmłodszych trwają prace nad nową, unowocześnioną wersją programu wykorzystującą m.in. możliwości Internetu.
Źródło: PKO Bank Polski