PKO Bank Polski dystansuje konkurentów na rynku kont osobistych

Coraz więcej Polaków otwiera konta osobiste w PKO Banku Polskim. W III kwartale br., zgodnie z raportem portalu PRNews.pl, bank odnotował jeden z najwyższych przyrostów liczby kont spośród 20 banków uwzględnionych w raporcie. Ponad 22 proc. posiadaczy kont ma rachunek w PKO.


PKO Bank Polski prowadzi blisko 6,8 mln rachunków klientów w każdym wieku – warto przypomnieć – prowadzi też konta dla dzieci w wieku 0-18 lat. W III kwartale br. liczba kont prowadzonych w PKO wzrosła o 180 tys. w stosunku do analogicznego okresu ub. roku. Wspomniany raport pokazuje zdecydowanie dominującą pozycję banku na rynku kont osobistych, idącą w parze z dużym wzrostem liczby nowo zakładanych rachunków.

– Silna pozycja PKO Banku Polskiego na rynku kont osobistych jest dowodem na to, że nasze działania ukierunkowane na oferowanie najnowocześniejszych pod względem obsługi i przyjaznych pod względem kosztu użytkowania kont osobistych, zyskały uznanie w oczach klientów. Potencjał jaki budujemy z myślą o naszych klientach to nie tylko stale rozwijane serwisy zdalnej obsługi rachunku – internetowy iPKO i mobilny IKO, ale także rosnące kompetencje pracowników banku oraz sprawność obsługi i komfort modernizowanych placówek. PKO Bank Polski jest – jak pokazuje raportu PRNews.pl  – bankiem pierwszego wyboru dla większości Polaków – mówi Paweł Placzke, dyrektor Departamentu Produktów Klienta Indywidulanego PKO Banku Polskiego.

Potencjał technologiczny, jakim dysponuje bank, umożliwia klientom korzystanie z najnowocześniejszych rozwiązań internetowych i mobilnych. System obsługi zdalnej konta jaki oferuje aplikacja IKO i jej unikalne funkcjonalności zostały wykorzystane w budowie międzybankowego standardu płatności BLIK. Bankowcy z całego świata uznali projekt przekształcenia IKO w rynkowy standard płatności BLIK za najlepszą innowację w płatnościach – w ubiegłorocznej edycji konkursu „Distribution&Marketing Innovation in Retail Financial Services”.

Takie osiągnięcia budzą szczególne zainteresowanie wśród młodych klientów, chcących korzystać z usług bankowych na światowym poziomie, mając niedrogi rachunek osobisty. Dlatego też PKO Konto dla Młodych, umożliwiające korzystanie z najnowocześniejszych rozwiązań oferowanych przez PKO – podobnie jak Konto za Zero – cieszy się stale rosnącym zainteresowaniem.

Duża liczba nowozakładanych kont w PKO Banku Polskim świadczy o rosnącym zaufaniu do banku osób, dotąd nie korzystających z usług bankowych. Istotne znaczenie ma również rola PKO Banku Polskiego jako lidera sektora bankowego, wspierającego budowę e-administracji. Przykładem jest  włączenie się PKO Banku Polskiego w projekt „Od papierowej do cyfrowej Polski”, będący częścią Planu na Rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju. Pierwszym projektem w ramach współpracy z administracją rządową było wdrożenie składania wniosków o świadczenie 500+ z poziomu serwisów bankowych, kolejnym – umożliwienie tą drogą logowania do PUE ZUS. Przełomem w upowszechnianiu usług e-administracji i ułatwienie dla milionów obywateli i firm stało się jednak udostępnienie klientom banku możliwości zakładania Profilu Zaufanego, umożliwiającego korzystanie z usług urzędów przez internet.