PKO Bank Polski kolejny raz z rzędu najcenniejszą marką według "Rzeczpospolitej"

Bank obronił pozycję z ubiegłego roku i zajął I miejsce wśród firm finansowych oraz II w ogólnej klasyfikacji rankingu polskich marek. Brand lidera sektora bankowego został wyceniony na 3,7 mld złotych.

W tegorocznym rankingu łączna wartość 330 najcenniejszych polskich marek wzrosła prawie do 60 miliardów złotych. PKO Bank Polski od 2006 roku i pierwszej edycji rankingu uwzględniającej firmy z branży finansowej jest najcenniejszą i najmocniejszą marką. Od tego czasu jego wartość potroiła się i wzrosła o 2,5 mld złotych.
 
– Pozycja lidera w rankingu wyraźnie pokazuje, że przyjęta przez nas strategia rozwoju przynosi efekty. Dzięki wprowadzanym konsekwentnie od kilku lat zmianom udało nam się m.in. unowocześnić ofertę i podnieść standard świadczonych usług. Naszym celem była też zmiana postrzegania marki PKO w kierunku nowoczesności i innowacyjności. Potwierdzeniem tego jest wdrażanie nowatorskich pomysłów i inwestycje w nowe technologie – mówi Zbigniew Jagiełło, Prezes Zarządu PKO Banku Polskiego.

Tak jak w ubiegłym roku rankingowi najcenniejszych polskich marek towarzyszył konkurs „Młoda Marka Sukcesu”, którego celem jest promocja firm, które w ciągu ostatnich lat zbudowały i rozwinęły rodzime brandy. O wyborze zwycięzcy zdecydowała Rada Polskich Marek w składzie: Zbigniew Jagiełło, prezes PKO Banku Polskiego, Andrzej Klesyk, prezes PZU, Jolanta Wiśniewska, wiceprezes Polskiego Radia, Marek Podstawa, członek zarządu PKN Orlen oraz Beata Mońka, prezes Gremi Business Communication.

Podobnie jak w poprzedniej edycji PKO Bank Polski był partnerem głównym konkursu i fundatorem nagrody głównej w wysokości 400 tys. złotych, przeznaczonej na kampanię reklamową dla najlepszej Młodej Marki Sukcesu. Tytuł ten przyznano firmie Fibaro dostarczającej bezprzewodowy system tzw. inteligencji budynków. Nagrodę z rąk Zbigniewa Jagiełło odebrała Joanna Ossowska, dyrektor marketingu w Fibaro Group.

– Doskonalenie technologii i innowacyjność to jeden z filarów naszej strategii, dlatego cieszę się, że tegoroczny tytuł Młodej Marki Sukcesu zdobyła firma, która odważnie i z ogromną wyobraźnią, ale przede wszystkim z sukcesem wdraża nowoczesne rozwiązania z zakresu inteligentnego budownictwa. Jeszcze bardziej cieszy fakt, że w tym roku do konkursu zgłoszono rekordową liczbę 27 marek – przedsiębiorstw z ogromnym potencjałem, dzięki którym był i jest możliwy dynamiczny wzrost polskiej gospodarki. Wspieramy i promujemy młode firmy, ponieważ jesteśmy przekonani, że dalszy wzrost rozpoznawalności pomoże im w rozwijaniu działalności, budowaniu lojalności oraz zaufania klientów  – powiedział Zbigniew Jagiełło, Prezes Zarządu PKO Banku Polskiego.

W Rankingu Najcenniejszych Marek biorą udział tylko te marki, które powstały w Polsce, bez względu na kraj pochodzenia jej obecnego właściciela. Do sporządzenia rankingu wykorzystuje się tzw. metodę opłat licencyjnych (relief from royalty), która opiera się na określeniu hipotetycznych opłat, jakie ponosiłby użytkownik brandu, gdyby korzystał z niego na podstawie umowy licencyjnej. Opłaty takie ustalane są w relacji do przychodów ze sprzedaży netto.