W trzeciej edycji konkursu „Portfel Roku”, organizowanego przez tygodnik „Wprost”, PKO Bank Polski otrzymał nagrodę w kategorii bezpieczeństwo.
Jury doceniło działania Banku na rzecz zapewnienia milionom Polaków prostego i bezpiecznego dostępu do usług finansowych, stosowanie nowych technologii w systemach bezpieczeństwa oraz działania edukacyjne skierowane do klientów.
– Blisko stuletnia obecność na rynku bankowym PKO Banku Polskiego dowodzi, że jesteśmy inicjatorem innowacji, wyznaczamy standardy i czujemy się odpowiedzialni za tworzenie kultury bezpieczeństwa. Oferowane przez nas rozwiązania zapewniają wysoki poziom bezpieczeństwa i równolegle ergonomii. Dzięki takiemu podejściu, w szybko zmieniającym się świecie cyberbezpieczeństwa, nieustanie cieszymy się zaufaniem klientów – powiedział Mieczysław Król, wiceprezes Zarządu PKO Banku Polskiego.
Bezpieczeństwo i przeciwdziałanie cyberzagrożeniom stanowią jeden z filarów strategii PKO Banku Polskiego „Wspieramy rozwój Polski i Polaków”. Bank swoim klientom oferuje szereg rozwiązań zapewniających bezpieczeństwo zarówno środków zgromadzonych na rachunkach, jak i dokonywanych transakcji. Prowadzi konsekwentną edukację w tym zakresie i rozwija inicjatywy wspierające i wzmacniające bezpieczeństwo. Jako pierwszy bank w Europie rozpoczął współpracę z firmą Microsoft w ramach programu Enterprise Customers Cyber Threat Intelligence Program (ECCTIP).
Celem konkursu Portfel Roku jest promocja najciekawszych, nowych na rynku, produktów i usług finansowych. Uczestnikami rankingu są banki, jak i instytucje pośredniczące w obrocie finansowym, firmy doradcze i te związane z usługami dla sektora bankowego. To już trzecie zwycięstwo Banku w konkursie Portfel Roku. W ubiegłym roku otrzymał tytuł „Bank dla klienta indywidualnego” a w 2015 roku za najlepszą uznano jego ofertę private banking.