PKO Bank Polski po raz drugi z rzędu zwyciężył w rankingu Finnoscore i w 2024 pozostaje międzynarodowym liderem cyfrowej bankowości. Obrona zeszłorocznej pozycji lidera jest zasługą konsekwentnie realizowanej strategii cyfrowego rozwoju banku.
Finnoscore Retail Banking to coroczne badanie, w którym analizowane są doświadczenia klientów z 24 krajów Europy i Ameryki Północnej. Ranking opiera się na publicznie dostępnych informacjach i obiektywnie ocenia cyfrową dojrzałość instytucji finansowych pod kątem 390 kryteriów w 12 wybranych segmentach. Tegorocznej klasyfikacji poddano ponad 240 banków rozpatrując okres od stycznia 2023 r. do stycznia 2024 r.
PKO Bank Polski uzyskał najwyższe noty w kategoriach: bankowość online, aplikacje mobilne oraz online onboarding. Autorzy badania docenili także cenową transparentność oferty oraz efektywność działań banku w obszarze marketingu internetowego i social mediów. Ponowna wygrana w rankingu Finnoscore Retail Banking potwierdziła pozycję PKO Banku Polskiego jako lidera bankowości w międzynarodowej czołówce sektora finansowego. Oprócz zwycięstwa w głównej klasyfikacji niezależna kapituła ekspertów przyznała PKO Bankowi Polskiemu również tytuł „idealnego banku” w kategorii bankowość elektroniczna, co jest zasługą realizowanej przez bank strategii cyfrowej transformacji.
– Jesteśmy niezwykle dumni, że nasze wysiłki w zakresie cyfryzacji ponownie zostały docenione przez klientów oraz ekspertów w międzynarodowym badaniu Finnoscore Retail Banking i nadal jesteśmy numerem 1 w rankingu, wyprzedzając ponad 240 banków z Europy i Ameryki Północnej. Obrona pozycji lidera potwierdza, że oferta PKO Banku Polskiego jest na światowym poziomie. Nasza aplikacja mobilna i bankowość online uzyskały prawie 10 punktów na 10 możliwych. Zdobyliśmy także tytuł „idealnego banku” w kategorii bankowość elektroniczna. Cieszymy się, że zaangażowanie w cyfrowy rozwój banku przekłada się na pozytywne doświadczenia naszych klientów, których oceny zdecydowały o ponownym sukcesie w rankingu. Naszym celem jest dalsze umacnianie pozycji lidera i wprowadzanie kolejnych innowacji, które będą odpowiadać na zmieniające się potrzeby rynku – mówi Michał Macierzyński, Dyrektor Departamentu Usług Cyfrowych w PKO Banku Polskim.
PKO Bank Polski jest liderem w dziedzinie bankowości cyfrowej w Polsce. Od lat konsekwentnie inwestuje w nowoczesne technologie i rozwój innowacyjnych rozwiązań, które podnoszą jakość obsługi klientów. Transformacja cyfrowa PKO Banku Polskiego obejmuje zaawansowane technologie takie jak sztuczna inteligencja i machine learning, wspierające optymalizację procesów wewnętrznych oraz tworzenie bardziej spersonalizowanych ofert dla klientów. PKO Bank Polski kładzie duży nacisk na rozwój aplikacji IKO będącej najpopularniejszą w Polsce, z ponad ośmioma milionami aktywacji, oraz serwisu iPKO. Korzystając z nich można kupić bilety do kina, audiobooki czy też opłacić parkingi lub bilety komunikacji miejskiej. Bank stworzył uniwersalną technologię dla dostawców oraz ujednolicony proces zakupu i obsługi dla klientów, co umożliwia szybkie udostępnianie nowych usług dodatkowych w bankowej aplikacji mobilnej i serwisie internetowym. Do tej pory żaden bank w Polsce ani w naszym regionie nie wprowadził rozwiązania w takiej formie.