PKO Bank Polski partnerem cyfryzacji Polski

Kapituła XI Kongresu Gospodarki Elektronicznej działająca przy Związku Banków Polskich wybrała PKO Bank Polski Partnerem Roku 2015. O zwycięstwie zdecydowało zaangażowanie Banku na rzecz integracji sektora bankowego wokół gospodarki cyfrowej.

Wsparcie Banku dla innowacyjnych rozwiązań ułatwiających dostęp do ważnych usług i świadczeń poprawiających komfort codziennego życia milionom Polaków to wynik aktywnego udziału w budowie „cyfrowego państwa”. PKO Bank Polski współpracuje z innymi bankami i administracją rządową w programie „Rodzina 500 plus”, umożliwiając składnie wniosków poprzez serwisy bankowości elektronicznej iPKO i Inteligo. Dotychczas złożono już ponad 162 tys. formularzy, co stanowi około 30 proc. wszystkich wniosków złożonych elektronicznie. Ponadto 7,8 miliona klientów Banku może korzystać z Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS – zakładając profil z poziomu systemów transakcyjnych Banku.

Bank inicjuje i angażuje się w innowacyjne projekty integrujące środowisko branży finansowej, ułatwiające społeczeństwu dostęp do własnych środków i zarządzanie nimi. Przykładem jest m.in. standard płatności mobilnych BLIK, który powstał na bazie stworzonej przez PKO Bank Polski aplikacji IKO. Projekt „Od IKO do BLIKA” uznano za najlepszą innowację w płatnościach na świecie. Obecnie, BLIK swym zasięgiem obejmuje ok. 60 proc. wszystkich klientów krajowych instytucji finansowych.

PKO Bank Polski to lider nowoczesnej bankowości. W ubiegłym roku rozpoczął prace nad pierwszym w polskiej bankowości kompleksowym rozwiązaniem wykorzystującym biometrię, dającym nowe możliwości weryfikacji danych klientów w różnych kanałach dostępu do bankowości. W tym roku, jako pierwszy bank w Europie, rozpoczął współpracę z firmą Microsoft w ramach programu Enterprise Customers Cyber Threat Intelligence Program (ECCTIP. PKO Bank Polski został nagrodzony w konkursie BIG DATA: Think Big CEE, w kategorii Rozwiązanie Roku, za podnoszenie poziomu bezpieczeństwa w cyberprzestrzeni i minimalizowanie zagrożeń, na które klienci mogą być narażeni w sieci.