PKO Bank Polski przeznaczył blisko 9 mln zł na wsparcie służb medycznych

PKO Bank Polski angażuje się w działania związane z zapobieganiem rozprzestrzenianiu się wirusa COVID-19. Głównym ich celem jest zapewnienie bezpieczeństwa klientom i pracownikom banku, a także lokalnym społecznościom w całej Polsce. Dlatego m.in. przeznaczył blisko 9 mln zł na wsparcie służb medycznych i aktywnie prowadzi akcję informacyjno-edukacyjną w swoich placówkach na terenie kraju.

W obliczu rosnącego zagrożenia koronawirusem, PKO Bank Polski podejmuje szereg działań mających zapewnić bezpieczeństwo swoim klientom i pracownikom. Na bieżąco analizuje sytuację epidemiczną w kraju i reaguje na konkretne potrzeby.

PKO Bank Polski odpowiada na wyzwania i potrzeby społeczne, dlatego włączył się w pomoc, m.in. przez bezpośrednie wsparcie finansowe na rzecz zapobiegania rozprzestrzenianiu się COVID-19. Przekazał 5 mln zł dla szpitali, zakładów opieki zdrowotnej i służb sanitarnych, a także 1,5 mln zł na zakup 3750 testów, które laboratorium Warsaw Genomics wykona na zlecenie Ministerstwa Zdrowia. Ponadto przeznaczył 2,2 mln zł na zakup 80 tys. maseczek przekazanych do Agencji Rezerw Materiałowych.

Bank włącza się w szeroko zakrojone działania informacyjno-edukacyjne, m.in. w oddziałach bankowych zawieszono plakaty i dystrybuowane są ulotki „Koronawirus – najważniejsze zalecenia” przygotowanej przez Kancelarię Prezesa Rady Ministrów, Ministerstwo Zdrowia i Państwową Inspekcję Sanitarną.

Przede wszystkim jednak, podobnie jak służby sanitarne, bank zachęca do płatności bezgotówkowych i pozostania w domach. Od kilku dni trwa kampania do klientów banku, promująca IKO, iPKO i płatności kartami. Uruchomił też specjalną stronę https://www.pkobp.pl/klienci-indywidualni/bankowosc-elektroniczna/zostanwdomu/, a odpowiednie komunikaty zostały wgrane na infolinię banku.