PKO Bank Polski rusza z koleją edycą programu #Cyberstrażnik

#Cyberstrażnik PKO Banku Polskiego ponownie przestrzega przed ujawnianiem swoich dokumentów i danych w serwisach społecznościowych. To już druga edycja akcji, która w 2016 roku spotkała się z pozytywnym odbiorem wśród internautów. W ubiegłym roku zmonitorowano ponad 7 tysięcy różnego rodzaju treści – także graficznych. Około 350 z nich dotyczyło potencjalnie niebezpiecznych sytuacji, które mogły zostać wykorzystane przez oszustów.

Jak działa #Cyberstrażnik?

W ramach projektu wykorzystujemy kilka popularnych narzędzi służących do przeszukiwania internetu.  Dzięki codziennemu monitoringowi sieci #Cyberstrażnik namierza treści i zdjęcia– takie jak fotografie kart płatniczych, dokumentów, mandatów i świadectw maturalnych. Po ich odnalezieniu informuje internautów o możliwych zagrożeniach wynikających z udostępniania swoich danych osobowych.

Akcję dopełnia komunikacja poprzez portal www.bankomania.pkobp.pl, który zawiera liczne artykuły edukacyjne związane zarówno z tematyką udostępniania swoich danych osobowych jak i  bezpiecznym korzystaniem z bankowości elektronicznej. Wszystkie materiały na bieżąco udostępniane będą Internautom za pośrednictwem profilu PKO Banku Polskiego na Facebook’u. Taki schemat działania pozwoli niemal w czasie rzeczywistym reagować na aktywności podejmowane w mediach społecznościowych.

– Z jednej strony dzięki kampaniom społecznym świadomość na temat zagrożeń czyhających w sieci rośnie, z drugiej – deklaracje w ankietach to jedno, a media społecznościowe to zupełnie coś innego. Zauważyliśmy, że wielu internautów publikuje wpisy, które zawierają wrażliwe informacje na ich temat: na przykład zdjęcia mandatów, świadectw, nowych kart płatniczych. Widać na nich adresy, pesele, imiona rodziców – pełen komplet danych. Nasz Cyberstrażnik reaguje na takie przypadki nadmiernej otwartości i radzi, w jaki sposób dbać o swoje bezpieczeństwo. Na szczęście po interwencji wiele osób usuwa niebezpieczne dla nich treści. – mówi Magdalena Lejman, Kierownik Zespołu Komunikacji w Social Media PKO Banku Polskiego.

Tegoroczna edycja akcji potrwa do września 2017 roku, obejmie więc cały sezon wakacyjny.